moden sangat ke aku?
kalau aku masih melihat kejayaan orang lain tapi aku masih seperti dulu

moden sangat ke aku?
kalau aku masih mengikut orang lain tanpa mengetahui apa yang aku ikutkan dari mereka

moden sangat ke aku?
kalau aku berpakaian tapi aku masih tidak menutup apa yang patot aku tutupkan

moden sangat ke aku?
kalau aku masih berperangai dengan perangai seperti golongan yang terdahulu

moden sangat ke aku?
kalau aku masih bertuankan nafsu untuk menentukan masa depan aku

moden sangat ke aku?
kalau aku mempunyai degree dan diploma tapi masih tidak mempunyai ilmu

moden sangat ke aku?
kalau aku mempunyai teknologi yang canggih tapi masih melupakan Al-quran dan Al-sunnah

oh..modennya aku..
tapi..............
apa itu moden?

M-mudah
O-otak
D-ditipu
E-ekoran
N-nafsu

ooooo...ini ke zaman moden???..

berfikirlah sementara kita masih boleh berfikir..
berpesanlah sementara kita boleh berpesan..
dan berkongsilah sementara kita boleh berkongsi..