HOTEL GARAM DIBINA




Assalamualaikum semua...

pagi ni bermula hari yang begitu cerah dan tenang..kira kalau sidai baju kat luar tengah hari da boleh angkat da baju tu..hehe..

mudah-mudahan keadaan ni berterusan sehingga pertemuan Akhir piala Malaysia yang akan berlangsung pada malam ni..

diantara Negeri Sembilan menentang Terengganu..negeri mana yang menang..kita tunggu malam ni ok..(tengok kat umah je..tiket mahal..hehehe)

ok tajuk entri ni pasal hotel garam kan..so apa yang korang boleh bayang kan tentang hotel garam ni...

ok..cukup2..korang tak payah bayangkan...sebab kat bawah ni dah ada gambar2 hotel garam ni..

jom tengok....


COLCHANI - Selalunya hotel dibina menggunakan batu atau kayu tetapi tidak bagi hotel mengagumkan di Bolivia ini, di mana setiap bahagian bangunan, termasuk perabot, dibina menggunakan garam.

Hotel de Sal di Colchani, Bolivia, ini dibina di dataran garam Salar de Uyuni yang menjadi tari-kan pelancong di negara Amerika Selatan itu.

Dengan bayaran 84 pound satu malam (RM415), pengunjung boleh menyewa bilik dengan dua katil diperbuat daripada garam.[ sumber : sinar harian ]
lagi gambar hotel garam..




sape2 yang nak pergi honeymoon boleh la pergi sini..nanti boleh cerita sikit pengalaman kat sane...hehehe...

p/s : disebabkan Terengganu kalahkan selangor..Negeri Sembilan lah yang menang malam ni..hehehe



NAFSU LEMBU





ko tengah skodeng pe ni...

^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^

oit agak2 la...jangan la sampai macam tu..kesian member tu..huhuhu



LIMA MAKSIAT YANG DISEGERAKAN BALASANNYA





dari H.R Ibnu Majah :
Daripada Ibnu Omar r.a. berkata: Berhadap Rasulullah saw. kepada kami (pada suatu hari) kemudian beliau bersabda; "Wahai kaum Muhajirin, lima perkara kalau kamu telah dibalakan dengannya (kalau kamu telah mengerjakannya), maka tiada kebaikan lagi bagi kamu. Dan aku berlindung dengan Allah swt., semoga kamu tidak menemui masa itu. Perkara­-perkara itu ialah:
  • Tiada terzahir (nampak) perzinaan pada suatu kaum sehingga mereka berani berterus terang melakukannya, kecuali mereka akan ditimpa penyakit Tha'un yang cepat merebak di kalangan mereka, dan mereka akan ditimpa penyakit-penyakit yang belum pernah menimpa umat-umat yang terdahulu.
  • Dan tiada mereka mengurangkan sukatan dan timbangan, kecuali mereka akan dibalakan dengan kemarau dan kesusahan mencari rezeki dan kezaliman daripada kalangan pemimpin mereka.
  • Dan tiada menahan mereka akan zakat harta benda kecuali ditahan untuk mereka air hujan dari langit. Jikalau tidak ada binatang (yang juga hidup diatas permukaan bumi ini) tentunya mereka tidak akan diberi hujan oleh Allah swt.
  • Dan tiada mereka mungkir akan janji Allah dan Rasulnya kecuali Allah akan menguasakan ke atas mereka musuh mereka, maka musuh itu merampas sebahagian daripada apa yang ada di tangan mereka.
  • Dan apabila pemimpin-pemimpin mereka tidak melaksanakan hukum Allah yang terkandung dalam al-Quran dan tidak mahu menjadikannya sebagai pilihan, maka (di saat ini) Allah akan menjadikan peperangan di kalangan mereka sendiri ".

Hadis di atas menerangkan bahawa:
  • Penyakit Thaun dan Aids adalah berpunca dari banyak berlaku perzinaan.
  • Kesukaran mencari rezeki dan kezaliman pimpinan adalah berpunca daripada rakyat yang mengurangkan sukatan dan timbangan.
  • Kemarau panjang adalah berpunca dari tidak megeluarkan zakat.
  • Kemampuan musuh mengambil sebahagian dari apa yang dimiliki oleh kaum Muslimin (sepeti hilangnya Tanah Pelastin dari tangan kaum Muslimin) adalah berpunca daripada mereka mengkhianati janji-ianji mereka kepada Allah swt.
  • Perang saudara yang berlaku di kalangan kaum Muslimin adalab berpunca daripada mengenepikan hukum­-hukum Allah swt. dan tidak mahu menjadikan Al-Quran sebagai undang-undang di dalam kehidupan.

Firman Allah:


yang bermaksud;

Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya. (Ar-Ra'd : 11)

hanya kita sahaja yang mampu mengubah diri kita sendiri..itu bermakna kita sangat kuat..dan setiap orang adalah kuat..bersyukurlah kerana Allah Maha Adil dalam melaksanakan peraturan dan hukum2-NYA...

dan setiap balasan yang kita terima adalah kesilapan kita yang lepas..jangan salah kan orang lain sekiranya kita dtimpa musibah..

hantu tomyam kata : setiap perkara perlu ada peringatan..dan setiap peringatan perlu ada pengajaran..dan setiap pengajaran perlu ada nya kesedaran..dan setiap kesedaran perlu ada keinsafan....fikir-fikirkan lah...

[ sumber ]



BULAN AWEK MUDA !!




bulan awek muda??..

ok.. ini bukan nye entri untuk nak promosi pasal kempen bulan awek muda..atau kempen untuk bulan awek2 muda..atau apa2 aja lah yang korang tengah fikir sekarang ni..hehehe..

tapi entri ni tentang bulan awek muda..ye bulan awek muda..

tahu tak bulan kita ni sebenarnya lebih muda dari usia awal kejadiannya..

berkemungkinan besar bulan berusia 200 tahun lebih muda daripada sangkaan manusia...

COMPENHAGEN- Bulan mungkin berusia 200 tahun lebih muda daripada disangka manusia, menurut analisis terbaru ke atas batu bulan yang dibawa balik ke bumi pada 1972.


selama ini, saintis menyebut bulan terhasil akibat impak kuat antara dua objek besar pada evolusi awal sistem solar dunia dan tenaga akibat pelanggaran itu menyebabkan cecair yang terhasil di angkasa lepas membeku dan membentuk bulan.

kajian saintis di Copenhagen, Denmark ke atas sampel batu dari kerak bulan menunjukkan proses pengerasan bulan itu mungkin berlaku lebih lewat daripada dijangka, sekaligus bermakna usia bulan lebih muda daripada yang direkodkan.

[ sumber : sinar harian ]
jangan sangka manusia je boleh awek muda..huhu..

hantu tomyam kata : kita ni asyik mengharap dorang je yang buat kajian tentang alam semesta..kita bila lagi ni..huhu




APA JAWAPAN BUDAK 2 TAHUN TENTANG ISRAEL




Assalamualaikum semua..

gambar hiasan

seorang budak berusia 2 tahun yang bernama Hasan Menem berasal dari Lebanon.telah menjawab soalan yang diajukan kepadanya tentang ibu negeri Israel..

nak tahu apa jawapan budak yang berumur 2 tahun ini..saksikan video dibawah ini...

video

baru 2 tahun..dah pandai jawab macam tu..bagus2..




CARA MENGETAHUI ANDA STRESS ATAUPUN TIDAK





orang kata, Kalau bulatan itu bergerak bermakna korang sedang stress.. makin laju korang tengok benda ni bergerak makin tinggi stress korang....
ok mesti korang tak percaya korang ni tengah stress kan..tak pe..kita test lagi...korang tengok pulak gambar kat bawah ni...

^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^


masih bergerak lagi tak??...kalau masih bergerak itu tandanya korang betul2 tengah stress..
korang tak perlu la nak stop benda ni dengan meneran mata korang ek..sebab benda ni memang tak bergerak pun..hehe
cukup lah sekadar korang berehat secukupnya..bila dah rehat baru korang datang balik ek...dan tengok benda ni...

tapi lain pulak benda kat bawah ni..pasti korang akan bertambah stress bila tengok...

^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^



yang ni memang tak gerak..hehehe..
ha yang ni tak dapat la den nak tolong...memang stress kot lau kena lauk macam ni..hehehe..tercatat dalam sejarah tu..memang tak boleh hilang dah..hehe..sabar jela ek...hehehe..

hantu tomyam kata : PEMINAT MU diharap bersabar ek..hehehe




KENALI WANITA MELALUI BANTAL




Assalamualaikum semua...

ok..entri kali ni adalah info tentang wanita dan bantal..bagi yang lelaki, korang boleh baca info ni..tapi yang belum kawin tu kalau da tahu info ni..jangan nak gatal2 skodeng GF korang pulak ek..cukup sekadar korang tanya je kat GF korang..hehe..

bagi yang wanita pulak, korang pun boleh baca info ni..sebab nak tahu betul ke info ni..kalau tak betul korang bagitau ek..huhu



1) Memeluk Bantal

Mereka yang suka memeluk bantal biasanya berjiwa
seni & manja
. Mereka mempunyai penghargaan yang tinggi terhadap
lukisan, muzik dan sastera. Perasaan mereka halus dan jiwa mereka romantik.
Kadangkala ada yang boleh membaca peristiwa yang akan berlaku melalui
mimpi. Mereka juga sangat prihatin terhadap kesusilaan.

2) Menggunakan Banyak Bantal

Mereka biasanya kurang kenyakinan.
Dalam kehidupan seharian mereka memerlukan banyak pendamping.
Mereka jarang membuat keputusan sendiri,
sebaliknya mendapatkan pandangan orang lain.


3) Tidur Dengan Satu Bantal 

Mereka bukan jenis mengada-ngada dan
boleh menerima keadaan seadanya.
Mereka juga membuat keputusan berdasarkan fikiran dan
bukan nafsu semata-mata.

4) Meletakkan Bantal Di Bawah Kaki

Mereka mempunyai sifat kurang baik.
Mereka jarang bergaul dgn org ramai, malah kaku dalam pergaulan.
Ini menyebabkan mereka cenderung bersifat egois.
Mereka juga gemar menempuh jalan pintas untuk mencapai cita2.
Mereka tdk suka berusaha.

5) Tidur tanpa Bantal 

Mereka memiliki sifat percaya diri yang sangat tinggi.
Kadangkala sifat percaya diri ini akhirnya akan membawa kepada sifat ego.

ha...wanita2 semua..betul ke info ni..ada kaitan tak dengan korang..kalau ada yang mana satu ek..hehehe




KUCING INI DI TAWAN OLEH PENGGANAS




Lagi cerita pasal kucing..tapi cerita ni tak la sekejam seperti cerita sebelum ni..KEJAM | KUCING INI DIGANTUNG DAN DISIAT-SIAT KULITNYA DARI BADAN


mmm.....
korang tengok la sendiri...ape yang terjadi kat kucing ni..huhu..
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^

ha apa pendapat korang??...

hantu tomyam kata : pandai nye kucing ni berlakon..hahahak...comel2..hehehe



KEJAM | KUCING INI DIGANTUNG DAN DISIAT-SIAT KULITNYA DARI BADAN




kejam gila mamat ni..sampai hati dia buat kucing tu macam tu..apa dosa dia...


dia ada ganggu korang ke...lau aku dapat mamat ni aku buat dia macam tu jugak..geram aku tengok..

kesian beb..korang tangok la sendiri..macam mana dorang buat kat kucing ni....


boleh gelak2 korang lagi ek...aku tamparkan baru tahu..sengal.........



aaaaaaaaaaaarrrrgh!!! member akuuu!!

hantu tomyam kata : kucing adalah binatang kesayangan Rasulullah laaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!..sampai hati korang buat macam tu...



YA ALLAH..MENANGIS AKU TENGOK VIDEO NI..




Assalamualaikum semua..

siapa kata manusia tak de tangan tak boleh hidup..
siapa kata manusia tak de tangan tak boleh berdikari..
siapa kata manusia tak de tangan tak boleh bekerja..
siapa kata manusia tak de tangan tak boleh menulis..
dan banyak lagi orang kata tentang mereka yang tak de tangan ni tak boleh buat macam apa yang orang lain boleh buat..


entry kali ni megisahkan seorang pemuda yang tidak mempunyai kedua belah tangan tapi mampu melakukan apa yang orang kata diatas..

mungkin kita mengangap diri kita menghadapi masalah yang besar tapi kita perlu ingat ada orang yang lebih besar masalahnya dari kita..tapi mereka berjaya mengatasi masalah itu tanpa sebarang masalah..

jom kita hayati video yang mungkin sedikit sebanyak dapat menaikkan semangat dan kesedaran untuk kita supaya lebih bersyukur dengan apa yang kita ada sekarang ini..

video

dia mmpu buat ape yang ORANG SEMPURNA kadang2 TAK MAMPU BUAT..

anda fikirkan lah....

hantu tomyam kata : lelaki ini lebih sempurna dari aku..=(



DUA GOLONGAN AHLI NERAKA YANG BELUM PERNAH DILIHAT




Assalamualaikum semua..


ini hanya peringatan untuk kita bersama..mungkin kadang2 kita lupa sementara tapi kita perlu ingat untuk selamanya...

dua golongan ahli neraka yang belum pernah dilihat ini adalah dua golongan yang Rasulullah belum pernah lihat semasa hayatnya..dan golongan itu sudah semakin nyata pada zaman sekarang ni..hampir setiap saat kita boleh melihat nya..kadang2 orang yang melihat pulak yang naik segan dibuatnya..

siapa golongan tu..dan bagaimana keadaannya..hadis di bawah ada menerangkan tentang golongan tersebut...

Daripada mafhum hadith Rasulullah:

Ada dua golongan penghuni neraka yang aku belum pernah melihatnya:

1. lelaki yang tangan mereka menggengam cambuk yang mirip ekor sapi untuk memukuli orang lain.

2. wanita yang berpakaian namun telanjang dan berlenggang lenggok.kepalanya bergoyang-goyang bak bonggol unta.

mereka itu tidak masuk syurga dan tidak pula mencium baunya.padahal sesungguhnya bau syurga itu boleh tercium dari jarak sekian dan sekian.
(hadith riwayat Muslim)

wanita yang berpakaian namun telanjang

berlenggang lenggok.kepalanya bergoyang-goyang bak bonggol unta.

kenapa aku tekan kan golongan yang kedua ni..sebab mereka adalah perhiasan dunia..sekiranya mereka rosak maka rosak lah dunia..dan SEANDAINYA SEMUA WANITA MENGETAHUINYA..pasti mereka akan menangis dan bersyukur di lahirkan sebagai seorang wanita..

Read more: ! HanTu ToMYam !: SEANDAINYA SEMUA WANITA MENGETAHUINYA....

Rasulullah s.a.w bersabda: Siapa yang benci dengan cara hidup (sunnah) ku maka dia tidak termasuk golonganku. (H.R. Bukhari dan Muslim)

rugi lah kita kalau kita ni umat nabi muhammad tapi kita tidak termasuk dalam golongan umat nabi muhammad..

dan ingat lah rasulullah selalu memikirkan umat nya walaupun dia tidak dapat melihat umatnya..



BAYI INI DITEMANI KUCING SETELAH DIBUANG




Lagi cerita pasal bayi yang dibuang..tapi kali ni lebih menarik..bayi itu ditemani oleh seekor kucing..

mungkin kucing itu lebih mengenali bayi itu lebih dari ibubapa nya..atau pun kucing itu lebih berfikiran dari ibubapa si bayi berkenaan..tak pun kucing itu mempunyai sifat perikemanusian yang lebih berbanding ibubapa si bayi..

banyak betul andaian yang aku buat..huhu..tapi ianya berlaku disini bukan di luar negara tau..

gambar hiasan

PARIT PANJANG – Seorang bayi lelaki ditemui ditinggalkan atas kerusi di hadapan rumah seorang penoreh getah di Kampung Charuk Bakap, semalam. Ketika ditemui, bayi malang berkenaan hanya ditemani seekor kucing.

Penoreh getah, Maimunah Bidin, 55, berkata, dia mendengar tangisan bayi kira-kira jam 12 tengah malam namun tidak mempedulikannya kerana menyangka ia adalah tangisan bayi jirannya yang berusia lapan bulan.

“Kira-kira jam 3 pagi, sekali lagi tangisan bayi itu didengari namun saya tidak memeriksa keadaan di luar rumah kerana bekalan elektrik terputus.

“Bagaimanapun, sewaktu anak saya bersiap-siap untuk ke sekolah, bunyi tangisan bayi masih lagi kedengaran menyebabkan saya terus mengambil lampu suluh dan keluar mencari sebelum terlihat kaki bayi terjulur keluar dari kain pelikat yang membaluti badannya,” katanya kepada Sinar Harian.

Maimunah yang lebih dikenali sebagai Mak Tam berkata, ketika dia menemui bayi berkenaan, kucing kesayangannya kelihatan tidur di sebuah lagi kerusi, seolah-olah menemani bayi yang tidak berdosa itu.

Kira-kira jam 7.50 pagi semalam, pegawai perubatan dari Klinik Kesihatan Parit Panjang membawa bayi yang dipercayai baru dilahirkan itu untuk menjalani pemeriksaan lanjut di Hospital Sultan Abdul Halim. - SH Sungai Petani/ROSNANI SAAD & RIZAL ABDULLAH

[sumber]

hantu tomyam kata : adakah kucing ini berakal??



TAHU TAK KENAPA SEMUT BERLAGA KEPALA??




assalamualaikum semua..

korang sihat tak??.kalau tak sihat sila bertemu dengan doktor ek..hehe

di kesempatan ini aku nak wish dekat pasukan Selangor kerana masih meneruskan misi ke-33 piala Malaysia..walaupun pada mula nya agak berat untuk ditelan tapi mereka berjaya meneruskan nafas untuk menjulang piala Malaysia..Tahniah aku ucapkan kepada pasukan SELANGOR..

GOOD LUCK!!!!

ok berbalik pada kisah semut ini..korang nak tahu tak kenapa semut ni berhenti sekejap ketika bertemu dengan semut lain..mesti korang tak tahu kan..sebab aku pun baru tahu..hehehe..

ok lah kalau korang nak tahu lebih lanjut pasal semut ni korang boleh baca kat bawah ni..kajian ni telah dijalankan oleh TC Schneirla. seorang saintis di Universiti New York..


Semut yang kelihatan “berlaga kepala” ketika bertemu itu sebenarnya sedang berkomunikasi. TC Schneirla, seorang saintis di Universiti New York, pernah mengadakan eksperimen pasal semut. Dia mengambil seekor semut kemudian diletakkan dalam tempat yang berisi makanan. Semut lain diletakkan dalam bekas yang mengandungi semut-semut musuh. Kemudian kelakuan kedua-dua semut ini diperhatikan terutama ketika bertemu dengan rakan-rakannya di jalan.

Dari eksperimen itu Schneirla menyimpulkan bahawa bahan kimia yang dikeluarkan dari makanan ataupun dari musuh semut melekat pada semut itu. Ketika bertemu dengan kawannya, semut ini akan saling menyapa (bersentuhan). Kemudian, dengan saling menyapa inilah zat kimia dari semut akan memberi tahu temannya (melalui antena di kepala semut) adakah di kawasan sekitarnya ada makanan ataupun ada musuh.

kesimpulannya, Umat Islam pun amat digalakkan bersalam ketika bertemu temannya yang lain. Dengan bersalam biasanya akan bertanya khabar. Dan dengan ini kita boleh mengetahui adanya berita baik atau pun berita buruk..betul tak???

tapi yang malangnya orang kita sekarang ini terutama di bandar yang saling tidak menyapa antara satu sama lain. adakah kita kenal 40 orang jiran di kanan rumah anda, 40 orang di kiri rumah anda, ke depan dan belakang?

bukan setakat orang bandar je..aku ni pun sama jugak..huhu..kadang-kadang 40 orang kat dalam kelas pun aku tak kenal semua..hehehe..

hantu tomyam kata : setiap kejadian perlu diperhatikan..dan setiap yang diperhatikan perlu diambil iktibar sama ada ianya satu pengajaran atau peringatan..fikir-fikirkan lah...=)

sumber



Jom Terjah Blog Newbie





harini keadaan kat luar mendung2 sikit..macam nak hujan je..

harini aku nak join segmen boleh tak??..lama aku tak join segmen..harini tergerak lak nak join..kenapa ek..hhuhu..

entry terbaik..apa ek..ni kot 7 JENIS WAJAH MAYAT DI DALAM KUBUR..

kalau korang nak join segmen ni..korang boleh klik sini ek...



SURAU DIJADIKAN TEMPAT MELAMPIAS NAFSU




Assalamualaikum semua...


astagfirullahalazim...

semakin hari semakin banyak berita pelik yang aku dengar dan yang aku baca..dari peristiwa santai sampai ke peristiwa yang boleh mengegarkan Arash Allah..

ok berdasarkan tajuk entri mesti korang da tahu kan siapa pelaku nya..betul tak??

siapa lagi kalau bukan anak remaja kita kan..sedih aku tengok..sampai surau pun dorang da jadikan syurga untuk dorang melakukan maksiat..sedih tau..mana silapnya ek..=(


ikuti berita selanjut nya disini..

BUKIT MERTAJAM - surau yang terbiar di Kompleks Bukit Mertajam di sini, di salah guna oleh segelintir remaja sebagai syurga untuk melampiaskan nafsu seks mereka.

surau yang terletak di tingkat dua bangunan usang itu menjadi lokasi popular untuk pasangan bercinta memadu kasih.

malah lebih menyedihkan ramai dalam kalangan yang terlibat terdiri daripada remaja dan juga pelajar sekolah.

pekerja di sebuah premis dekat kompleks itu Ramzam Shah Mohd Abu Bakar,36, berkata ada peniaga di situ terserempak dengan pasangan berbogel melakukan hubungan seks di dalam surau berkenaan.

menurutnya keadaan itu berlarutan sejak beberapa tahun lalu menyebabkan tiada sesiapa dalam kalangan pekerja mahu pun pengunjung naik ke sana.

bukan setakat surau malah kebanyakan kemudahan yang disediakan sudah rosak malah pengunjung juga semakin berkurangan.

kini tinggal kira-kira tujuh peniaga yang kebanyakkan nya mengusahakan kedai jahit, katanya.

[sumber : sinar harian]

walaupun surau itu dah tidak digunakan tapi ianya masih status surau..surau beb..korang bayangkan lah kalau dekat surau pun dorang da berani buat maksiat..eh bukan dekat surau tapi dalam surau ni..adui....

dan kebanyakan nya pelajar sekolah dan remaja..

ADAKAH REMAJA KITA SUDAH SEMAKIN ROSAK ATAU SUDAH BENAR2 ROSAK??

apa punca nya..adakah dari ibubapa??diri sendiri atau pengaruh rakan??

tapi punca utama nya adalah dari pemakanan..pemakanan dan pemakanan..anda fikirkan lah..

hantu tomyam kata : tak boleh nak kata apa dah..lidah sudah kelu..=(



BUDAK PALING BODOH DALAM DUNIA




dalam dunia ni memang senang nak cari orang bodoh berbanding orang pandai..

dan orang pandai juga akan menjadi bodoh bila menjawab soalan bodoh dari orang pandai..

dan orang bodoh paling senang diajar berbanding dengan orang pandai yang pandai memberi jawapan yang bodoh....

dan ingat lah orang bodoh akan menjadi pandai dan orang pandai itu pernah menjadi bodoh..


ikuti kisah budak paling bodoh dalam dunia dibawah ini.....

Sambil menggunting rambut seorang pelanggan, Mamak tukang gunting menunjuk kepada Ajoi yang bermain di depan kedainya sambil berkata.

Mamak: “Tgk budak yang pakai baju power ranger tu adalah budak yang paling bodoh di dunia”
Pelanggan: “Naper awak cakap macam tu mamak?”
Mamak: “Awak tgk ni..”sambil memanggil Ajoi datang kepadanya

Kemudian Mamak tu menunjukkan 2 helai wang kertas kepada Ajoi. Satu RM1 satu RM10 dan berkata pada Ajoi “Nah awak ambil la duit ni, awak pilih yang mana?

Ajoi mengambil duit RM1 dan mengucapkan terima kasih dan terus berlari.

Mamak:” Hahaha kan saya dah kata! budak tu bodoh. Saya dah berpuluh kali tak terkira suruh dia pilih duit, dia mesti pilih duit yang paling sikit. hahaha!”

Sumardi yang melihat kejadian tu bertanya kepada Ajoi.

Sumardi: “Joi apa pasal ko tak ambik duit RM10 tu?”
Ajoi: “Aku takkan dapat duit RM1 lagi setiap hari kalau aku ambil duit RM10 tu. Ini kerana Mamak tu selalu suka kalau aku amik duit RM1.Kalau aku ambil RM 10 tu, permainan akan tamat”
Sumardi: “haha ko budak paling bijak dalam dunia”

[sumber : facebook]

Moral Of the story:
  • Ramai yang merasakan lebih bijak dibandingkan orang lain, sehingga mereka selalu memandang rendah kepada orang lain. Sebenarnya ukuran kepandaian seseorang hanya TUHAN yang mengetahuinya. Alangkah bijaksananya kita jika tidak menganggap diri sendiri lebih bijak dari orang lain.
  • Perbezaan orang yang berjaya dengan orang kurang berjaya adalah, orang yang berjaya berfikir untuk hari esok, orang kurang berjaya berfikir untuk hari ini.
hantu tomyam kata : orang akan angap kita bodoh bila kita gagal buat sesuatu yang pelik tapi kita akan dianggap bijaksana bila kita berjaya buat sesuatu yang pelik..



TAHU TAK | PERODUA KELISA = TOYOTA CAMRY





yang ni perodua kelisa


yang ni toyota camry

eh2tak sama pun aku tengok??tipu ek...

mana ada..tak tipu la..kalau korang tak percaya try tengok ni...


ha macam mana betul tak perodua kelisa = toyota camry..ini google yang cakap tau..bukan aku cakap..huhu

kalau tak percaya dengan gambar ni korang boleh try sendiri...

bukak google translate...

translate perkataan ni PERODUA KELISA from malay to english mesti result dia sama macam kat atas ni...

ha sekarang korang da tahu kan perodua kelisa = toyota camry..

apa pun google ni nakal kan.hehehe

hantu tomyam kata : terima kasih google kerana mengiktiraf kereta perodua kelisa setaraf toyata camry..ngee!



BAYI BERTALI PUSAT DICAMPAK KE DALAM ...




Assalamualaikum semua..

aku terserempak dengan gambar ni ketika aku sedang melayari facebook..

facebook sangat berguna bila kita pandai menggunakan nya..tapi facebook nampak bodoh bila orang bodoh yang pandai menggunakan nya..

ok..korang tengok gambar ni..


apa perasaan korang..

korang rasa macam biasa atau rasa marah atau rasa geram sampai nak sumpah seranah...

bagi hamtu tomyam..
dunia sekarang bukan nya pelik tapi manusia itu sendiri yang membuat kan dunia menjadi sangat pelik dengan sikap rakus dan nafsu tanpa sempadan nya..

apa kata mereka selepas melihat gambar ni...


dan mereka berkata lagi...


turn hantu tomyam pulak yang nak kata, baca dan fikirkan tapi jangan salahkan :

" YAHUDI memang kejam tapi mereka kejam terhadap orang ISLAM bukan terhadap kaum nya..tapi KITA lagi KEJAM dari YAHUDI bila KITA kejam terhadap SAUDARA SE-ISLAM "

nasihat dari hantu tomyam :

download gambar bayi ni..
dan buat wallpaper dekat handset anda ketika anda ingin keluar berdating dengan GF or BF masing2..
mudah-mudahan gambar ini dapat mengingatkan kita tentang bahana nafsu tanpa sempadan ini...

sekian...........




KEJAM : CARA-CARA MENGUGURKAN JANIN





adui kesian aku tengok..satu persatu putus..aku rasa ni lah pembunuhan paling kejam dalam dunia..

hantu tomyam kata : sanggup ke melakukan pembunuhan macam ni??..mudah-mudahan mereka insaf...amin...






7 JENIS WAJAH MAYAT DI DALAM KUBUR





1. Mayat yang mukanya berpaling dari arah kiblat. Itulah petanda bahawa semasa hidupnya telah melakukan perkara syirik kepada Allah. Kawan-kawan syirik ini jangan buat main-main, dosa yang paling besar dalam Islam. Kekal dalam neraka selama-lamanya.

2. Mayat yang mukanya berbentuk babi. Itulah petanda semasa hidupnya tidak melakukan solat lima waktu, tidak menjaga solat lima waktu. Lalai dalam solatnya. Sesungguhnya solat dapat mencegah diri dari melakukan perbuatan keji dan mungkar. Perbuatan keji dan mungkar ini banyak, bukan hanya berduaan ditempat gelap, minum arak, berjudi sahaja. Tak tutup aurat juga perbuatan keji. Bayangkanlah sejak dari baligh lagi kawan-kawan tak pernah tutup aurat, berapa banyak dosa yang telah dikumpulkan. Siksa api neraka amat pedih oii.... Kalau kawan-kawan nak tahu bagaimana rasa 1/70 bahang (kalau tak silap) api neraka kawan-kawan cubalah cucuh hujung jari kawan-kawan dengan api, macam mana rasanya? Boleh tahan tak?

3. Mayat yang kepala menjadi batu yang hitam legam. Itulah mayat yang semasa hidupnya derhaka kepada kedua ibu-bapa.

4. Mayat yang perutnya buncit dan meletup. Itulah mayat yang semasa hidupnya suka makan harta yang haram. Harta yang haram banyak contohnya. Antaranya mencuri... harta yang haram. Merompak... harta haram. Melesapkan duit kawan... harta yang haram.

5. Mayat yang kukunya mengcengkam dan meliliti seluruh tubuhnya. Itulah mayat yang semasa hidupnya suka berkelahi, mengata orang dan mengumpat orang.

6. Mayat yang keluar mata air dari kuburnya dan air itu baunya lebih busuk dari bangkai. Itulah mayat orang yang suka makan riba'.

7. Mayat yang wajahnya tersenyum Itulah mayat yang semasa hidupnya berilmu dan beramal soleh.

sumber : Misteri & keajaiban alam

hantu tomyam kata : mudah-mudahan kita tergolong dalam mayat yang wajahnya tersenyum..aminnn...



ENTRI KHAS UNTUK BLOGGER




entri terakhir aku untuk hari ini..

hayati lah lirik ini kerana ianya untuk kita...renung2kan lah..

kerana aku menulis bukan kerna nama...

BUKAN KERNA NAMA

Jangan kau pandang bibir yang manis
Kerana dia bisa menghancurkan
Jangan kau pandang wajah yang indah
Kerana dia bisa meracunmu

( korus )
Dengarlah hai teman
Dengarkan bersama
Aku menulis bukan kerna nama
Kerna sifat kasih
Pada sesama insan
Dan menyatakan kasih sayangmu
Kita sama semuanya sama
Apa yang ada hanyalah kehidupan

Jangan kau dengar puisi dusta
Kerana dia bisa merosakkan jiwamu
Dengarkanlah puisi di pusaka
Yang telah turun temurun hari ini

Jangan kau alas hatimu itu
Dengan secebis warna kehitaman
Dialah seperti anai-anai
Lambat laun hancurlah dirimu




IKAN KELI EMAS DITANGKAP!!!




Assalamualaikum semua..

ikan keli emas??..biar betul ni..eh2 betul la..ikan keli emas la..

semalam aku ada baca pasal perbezaan ikan keli halal dan ikan keli haram oleh dePalma SP..bagus info tu tau..

tapi pagi ni aku terjumpa pasal ikan keli emas ni pulak kat FB..agak nya minggu ni cerita pasal ikan keli je kot..hehe..

ha ikan keli emas ada kat bawah ni....tengok la..


SUNGAI LIMAU – Seorang petani terkejut apabila ikan keli yang ditangkap menggunakan serkap tidak seperti ikan lain kerana berwarna emas.

Roslin Abdul, 45 berkata, kira-kira jam 3 petang dia ke sawah untuk menangkap ikan, ketika sibuk menangkap dia terlihat seekor ikan keli yang siripnya kebiru-biruan berkilau lalu dia menangkapnya.

“Pada mulanya memang susah, bila saya tangkap dengan serkap, bila saya seluk saja dalam serkap itu tidak ada apa-apa pun, saya terfikir juga mungkin ikan ini berpuaka saya terus mencuba sehinggalah sampai ke tempat yang agak kering, akhirnya saya berjaya menangkapnya,” katanya ketika ditemui Sinar Harian.

Menurutnya, dia bertanyakan hal ikan berkenaan kepada orang tua-tua kampung itu yang berumur 70 hingga 80 tahun namun kebanyakan mereka mengatakan ikan itu istimewa.

“Orang-orang tua di kampung ini berkata sepanjang hidup mereka ini kali pertama mereka melihat seekor keli yang berwarna emas.

sumber : sinar harian

ini hanya sebahagian bukti keagungan Allah di akhir zaman..fikir2 kan la..ini sebagai peringatan kepada hamba nya..

siapa hamba nya???

siapa lagi kalau bukan kita..oo kita ni hamba je..ingat kita hanya HAMBA..

hantu tomyam kata orang yang kreatif adalah orang yang berfikir selepas mendapat ilmu..lalala...





BUDAK UMUR 7 DAN 9 TAHUN BUAT HUBUNGAN SEJENIS




budak 7 dan 9 tahun buat hubungan sejenis

astagfirullah hal azim!!!


budak umur macam ni da tahu buat hubungan sejenis??biar betul ni..macam mana boleh jadi macam ni..sedih nya aku tengok..

kes buang bayi dah menjadi satu kaedah menyelesaikan masalah seperti malu..

berzina dah menjadi perkara biasa untuk bergembira dan bersuka ria..

hubungan sejenis pun aku rasa dah banyak dah tapi kalau dah sampai ke golongan semuda ini..aku rasa ni dah kes paling berat dah..kena cepat bertindak ni..

JASIN: Gara-gara dipercayai meniru aksi pasangan lesbian dalam video lucah yang pernah ditonton, dua beradik dikesan melakukan aksi ghairah itu di rumah mereka di Asahan, di sini.[berita selanjutnya]

nak salah kan siapa ni??budak yang melakukan hubungan sejenis tu atau bapa angkat yang belasah budak tu sampai lebam2??

bapa mana yang tak marah kalau anak dia buat benda macam tu kan..aku yakin pasti semua bapa akan memukul anak mereka setelah mengetahui perkara sebegini..betul tak??

kalau macam ni pun kita mengangap seperti mendera kanak-kanak korang rasa adil ke??bagaimana pula dengan kanak-kanak yang melakukan hubungan sejenis tu??

nasi dah jadi bubur tu je jawapan yang ada..

hantu tomyam kata
perlu ada nya akta bagi menyekat budak bawah umur ni menonton dan menyimpan video lucah bagi membentuk generasi akan datang supaya bebas dari bahan lucah..



KUCING NI BUAT AKSI LUCAH KE??




ha korang.. cer tengok betul2 kucing ni tengah buat pe ek..

aku masih tak paham le..apa benda yang dia buat tu..tolong huraikan leh tak..huhu.

video

ha macam mana...DIA BUAT AKSI LUCAH KE???..sape la tuan punye kucing ni..hakhak..

tak boleh blah..selamat kucing ni comel..lalala..

bye2 kucing comel..

hantu tomyam cakap jangan tiru aksi kucing ni..dosa!!



MACAM NI KE LARI TAK CUKUP TANAH??




macam ni ke lari tak cukup tanah??..

Assalamualaikum semua..

mesti korang pernah dengarkan pasal lari tak cukup tanah ni..tapi korang pernah tak melalui peristiwa macam ni..

kalau pernah cer cite cer cite..nak tau gak macam mana peristiwa macam tu boleh berlaku..

nak harap kan aku cerita memang tak la kan..sebab aku tak de cerita lari tak cukup tanah ni..huhu.kalau cerita pasal tomyam banyak la..hehe..

habis tu kenapa buat tajuk entri ni??..

ooo korang nak tahu la ni ek kenapa aku buat entri ni..

aku buat entri ni sebab aku rasa aku da jumpa da benda yang mengambarkan tajuk entri aku kali ni..hehe

aku jumpa benda ni pun secara tak sengaja..sebab aku kalau boring aku layan funny prank kat youtube..lepas tu aku gelak sorang2..layan beb!!

tapi ada satu video ni..aku tengok lepas tu aku terfikir..oo macam ni ke lari tak cukup tanah??..

akhirnya aku jumpa jugak orang yang lari tak cukup tanah ni..hehehe..lawak beb!!

jom layannnnnn......


ish bukan yang ni..tapi yang ni la..



hakhakhakhakhakhakhakhakhak...................................

hantu tomyam kata gelak boleh hilang kan stress..jom gelak..hakhakhakhakhakhak



JOM KENALI FIZIKAL RASULULLAH




Assalamualaikum semua..

Rasulullah adalah rasul terakhir dimuka bumi ini..tapi sejauh mana kita mengenali beliau..

walaupun beliau tiada lagi di dunia ini dan kita tidak pernah bertemu dengan beliau..tapi kita masih boleh mengenali sifat2 fizikal Rasulullah..

bagaimana caranya??..macam ni..........jom kenali fizikal Rasulullah..


Annas ibnu malik r.a meriwayatkan yang bermaksud :

Postur Rasulullah saw tidak terlalu tinggi dan tidak pendek. kulit beliau tidak terlalu putih dan tidak gelap. Rambut beliau tidak terlalu kerinting dan tidak lurus terurai. Allah swt mengutuskan beliau sebagai rasul ketika memasuki usia yang keempat puluh. beliau tinggal di Mekkah selama sepuluh tahun. Beliau wafat ketika dalam usianya yang keenam puluh, sementara uban di rambut dan janggut beliau tidak mencapai dua puluh helai..

( Riwayat Tirmidzi, Bukhari, Muslim, Malik dan Ahmad )

Al-Bara' ibn Azib meriwayatkan yang bermaksud :

" Postur tubuh rasulullah saw sedang (tidak tinggi dan tidak pendek). Bahagian badan diantara kedua bahunya lebar. rambut beliau lebat, hujungnya menyentuh daun telinga bahagian bawah. beliau memiliki baju berwarna merah.saya belum pernah melihat seseorang yang lebih tampan daripada beliau.. "

( Riwayat Tirmidzi, Bukhari, Muslim, Abu Dawud, Ibnu Majah, dan Ahmad )

Jabir ibn Samurah r.a meriwayatkan yang bermaksud :

" Mata Rasulullah saw putih kemerah-merahan dan daging tumit beliau sedikit. "

( Riwayat Tirmidzi, Bukhari, Muslim, Baghawi, Abu Dawud ath-Thayalisi dan Ahmad )

Ibnu Abbas r.a meriwayatkan yang bermaksud :

" Gigi depan Rasulullah saw nampak renggang. ketika berbicara, diantara gigi depan beliau itu seperti keluar cahaya. "

( Riwayat Tirmidzi, Bagawi, Darimi, Baihaqi dan Thabrani )

Jabir Ibn Samurah r.a meriwayatkan yang bermaksud :

" saya melihat Rasulullah saw pada sebuah malam yang terang benderang oleh cahaya bulan. beliau mengenakan baju berwarna merah. saya menatap beliau dan memandang bulan. sesungguh nya, beliau lebih indah daripada bulan. "

( Riwayat Tirmidzi, Darimi, Abu syaikh, Hakim dan Thabrani )

Alhamdulillah..selepas mengetahui sifat fizikal rasulullah ini..mudah-mudahan kita akan tertarik untuk mengetahui dan mengenali sifat2 lain yang terdapat pada Rasulullah..

[ sumber : buku tentang keperibadian Muhammad saw ]




[ GAMBAR ] ANJING VS LEMBU





jangan kacau aku la..

degil betul ko ek...amekaw


ni dia lontaran maut...


dalam kenangan



ORANG CANTIK PENTINGKAN DIRI..BETUL KE NI??




Assalamualaikum semua..


ha betul ke orang cantik pentingkan diri??.betul ke ni..betul ke??sila jawab..sila jawab..hehe..

ha tak dapat nak jawab ke??..ke tak tahu nak jawab??..apa beza tak tahu dengan tak dapat jawab ek??..

ke memang betul ni orang cantik pentingkan diri sampai tak boleh nak jawab ..hehe..

tapi aku ada bukti yang orang cantik ni memang pentingkan diri..tapi tak tahu la bukti ni sahih atau pun tidak..hehe..

ok ni bukti nya...

Endinburgh-individu berwajah simetri iaitu bentuk yang di anggap menarik didapati lebih pentingkan diri sendiri.

menurut kajian universiti edinburgh di britain, golongan ini kurang gemar bekerjasama untuk mendapatkan sesuatu yang lebih baik dan hanya menjaga kepentingan sendiri.

semasa kajian, peserta diminta memilih antara burung merpati yang bermaksud bekerjasama dengan orang lain bagi mendapatkan manfaat bersama atau helang yang membolehkan mereka menerima lebih banyak manfaat peribadi jika orang lain memilih merpati.

hasil ujian ke atas 292 peserta itu mendapati individu dengan wajah simetri lebih cenderung memilih helang.

proses semulajadi sejak ribuan tahun menjadikan orang berwajah simetri bukan sahaja lebih menarik tetapi juga berdikari dan tidak gemar minta bantuan orang lain, menurut kajian.

sumber : sinar harian


so...bukti dah ada kan..tapi kesahihan dia aku tak tahu la kan..maybe kat britain je kot orang cantik pentingkan diri..sebab kajian ni berlaku kat britain..hehehe

orang yang cantik kat malaysia tak macam tu kan..aku tahu sebab aku duduk kat malaysia..hehehe..dorang semua bagus2..betul tak??



ALASAN MACAM INI DAH TAK SESUAI




Assalamualaikum semua..

eh tolong la jangan bagi alasan macam ni..hang kata hang baru habis belajar..bagi la alasan macam orang habis belajar..

jangan la bagi alasan macam budak baru sekolah..aduiyai..tolong lah..tukar la sikit alasan tu..bagi benda tu nampak menarik..


contohnya macam ni..

" ini adalah asignment untuk saya sebelum saya menempuhi alam pekerjaan "

tak pun korang boleh cakap macam ni..

" ini adalah sebahagian daripada research saya tentang peragut..dengan melakukan aktiviti ini ianya dapat membantu saya untuk menyiapkan final year project yang tengah saya buat ni "

ha kan menarik kalau macam tu..silap hari bulan ko boleh lepas beb..lau tak percaya try la..

tapi jangan la bagi alasan macam ni..dah tak sesuai la..

KUALA LUMPUR: "Saya meragut sebab tak ada duit... lagipun saya baru habis belajar," demikian pengakuan salah seorang daripada dua suspek yang ditahan selepas cuba meragut beg seorang wanita di Jalan Sultan Ismail di sini, awal pagi semalam. [ berita selanjut nya ]
ko ingat ko sorang je ke tak de duit..orang buta pun pandai cari duit halal la..

kalau mak ko dengar mesti dia sedih tau..anak dia dah jadi peragut..oh tidak..hancur luluh hati mereka..hmmm malu mak bapa je la ko ni..kalau ko dah takde maruah..tolong la jaga maruah mak bapak ko..mereka masih ada maruah..

tolong la fikir...

pesanan dari MK : tolong la.. jangan pilih jalan hitam untuk kesenangan kita tapi dalam masa yang sama kita memberikan kesusahan kepada orang lain..kejam namanya tu..



REMAJA HANTAR IMEJ BOGEL BILA TERTEKAN





SYDNEY - Golongan remaja yang mengalami tekanan lebih cenderung untuk menghantar gambar bogel atau imej berunsur lucah daripada telefon bimbit mereka, menurut kajian baru di Australia yang menggelar fenomena itu sebagai :sexting.:

Penyelidik di Universiti Melbourne, Shelly Walker berkata, kajiannya menunjukkan golongan remaja merasakan mereka perlu :sext: kerana kononnya ia adalah tingkah laku normal dan dapat melepaskan tekanan.

Hasil tinjauan dilakukan Walker terhadap 15 remaja lelaki dan 18 perempuan, berumur 15 hingga 20 tahun mendapati golongan itu mengalami kejutan budaya yang mendedahkan mereka dengan imej seksual secara tanpa had sehingga mencetuskan tekanan, sekali gus menyebabkan golongan tersebut mula terlibat dengan gejala :sexting.:

“Kajian kami menunjukkan sukar untuk mengubah gejala :sexting: dalam kalangan remaja tetapi ia mungkin boleh dibendung jika langkah sewajarnya diambil,” menurutnya lagi.

[sumber : sinar]


huh! ..bahaya sungguh budaya ni beb..aku harap ianya tak kan menular di negara kita yang kebanyakkan nya adalah orang islam..aku harap remaja islam kita akan jauh dari benda2 macam ni....



KaLau sUKe BoLeh LIKE...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Entri BusuK