PERHATIAN !!!! PERHATIAN !!!!




Assalamualaikum semua.....


kemasukan baru ke universiti..

tarikh : 1 Ogos 2011
name U : Universiti Ramadhan
course wajib : berpuasa
course special : terawih
course tambahan : baca quran , zikir,solat sunat,sedekah dll.
kelulusan : ijazah takwa
konvo : 1syawal


*extra...tawaran melanjutkn pengajian ke peringkat master
course : puasa 6...

jom join!! :P

member MK post kat fb...hehehe..apa macam nak join tak?????




DUDUK TERLALU LAMA BOLEH MEMBUNUH???




Assalamualaikum semua....

ha cuak tak bila baca entry ni..mesti cuakkan...benda ni kenyataan dan reality....harini berapa lama korang duduk sambil blogwalking ni...kalau duduk lebih dari 12 jam sehari hati2 la ek...kurang kan duduk je tau....bagi yang keje kat ofis..buat2 la bangun sikit..buat exercise sikit lepas sejam korang duduk tu...bagi darah korang jalan2 sikit...banyak pulak sikit nye kan...sikit lama2 jadi bukit..hehehe..ha korang tak percaya lagi...mari baca berita ni........



SHEFFIELD, Britain - Kegilaan seorang pemuda, Chris Staniforth bermain permainan video Xbox hingga 12 jam sehari menyebabkan nyawanya melayang apabila saluran darahnya tersumbat, lapor sebuah akhbar semalam.

Bedah siasat mendapati, Staniforth, 20, mengalami trombosis pembuluh darah (DVT). Penyakit tersebut menyebabkan pembentukan darah beku dalam salur darah manusia akibat duduk terlalu lama.

Darah beku itu yang terbentuk pada kaki, boleh membawa maut apabila ia bergerak bersama aliran darah dan menyumbat paru-paru manusia.

"Saya tidak pernah menjangka perkara seperti ini berlaku. Anak saya tidak dapat dipisahkan dengan Xbox. Saya tidak pernah membayangkan dia berada dalam bahaya kerana hobinya itu," kata bapa pemuda berkenaan, David Staniforth.

Menurut David, anak lelakinya itu mengadu sakit dada dan sesak nafas sebelum rebah baru-baru ini.

Lelaki berkenaan memberitahu, anaknya tidak menghidap sebarang penyakit berbahaya atau komplikasi kesihatan sebelum ini.

ha ni la bukti dia...so sekarang korang da percaya kan...hehehe...jangan sangka duduk lama tak boleh menyebabkan darah beku tau...
ok la....MK nak pegi buat pergerakan badan jap....salam...

sumber : Kosmo



[18SX] : LUCAH SANGAT KE????




terpulang la kat korang nak kata apa kan..lepas tengok ni korang boleh la tahu diri masing2 macam mana ek...hehe..selamat menyambut bulan ramadhan....
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^

^
^
^
^
^
tengok betul2 tau..........
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^







BILA KEBURUKAN MENGATASI KEBAIKAN




Assalamualaikum semua...

-sape makan cili dia terasa pedas...
-sape makan hati lu fikir la sendiri...

harini MK nak luah kan isi hati MK ni..ingat korang je ke yang ada isi dan hati..MK pun ada la...huhu...kalau simpan lama2 nanti boleh mendatangkan mudarat kepada MK dan juga orang sekeliling..kalau meletop bergegar belog MK ni...hehehe...so ni je cara paling selamat didunia...



ok di sebabkan hati hanya boleh berkata2 maka tangan la yang menjadi mangsa kali ini...so dengan bantuan tangan la hati MK dapat berkomunikasi dengan korang semua tau..huhu...

hari ni hati MK nak suruh cik tangan meluahkan apa yang cik hati tak puas hati...cik tangan da bersedia ke??kalau sudah jom kita mula kan....................

{ korang baca dengan nada marah tau, kalau tak, tak de feel }

kenapa manusia suka sangat pandang tinggi pada keburukan ha??? pelik betul la...baru sekali buat salah dah ingat sampai mati...baik kita selama ni dorang letak mana ha...da letak dalam kubur ke??..tanam semua kebaikan kita dalam kubur sampai dah tak nampak semuanya...bengong punya orang..ini ke dinamakan keburukkan lebih baik dari kebaikkan.....hmmmmmmm...

{ nada kembali normal }

bagi yang terasa MK mintak maaf..tak da niat pun..tapi kita fikir la ek..MK pun tengah fikir gak ni...MK ni dalam golongan ni jugak ke.....lalalalala.....

p/s: jangan sesekali buat kejahatan kerana kebaikan akan lupus di telan kejahatan...



TENTANG ENGKAU




Assalamualaikum semua....

-buat baik berpada-pada buat jahat jangan sesekali nak buat ek.....tumbuk nanti baru tahu...lalalalala...

ini kisah tentang engkau.........

Engkau Berjalan penuh Kemesraan
Engkau berlari penuh kejiwaan
Engkau berkata penuh Kemanisan
Engkau tersenyum penuh jawapan
Engkau menangis penuh persoalan

Engkau makan penuh Kerelaan
Engkau minum penuh keyakinan

Siapa lagi kalau bukan engkau yang ku ingat
Dan ku sebutkan.....

p/s : mengarut demi engkau...hehehe




Ben Ashaari : gambar lebih dari biasa..






Segmen mudah sebelum Ramadhan iaitu kreatif dan suaikenal blogger..
ha nak kongsi gambar menarik korang..jom klik sini....tak pun header Abg Ben pun boleh..hehehe..


ha ni gambar masa MK keje part time kat 99 speedmart awal tahun ni..tapi sekarang kucing ni da tak da..mana menghilang pun MK tak tahu...huhu..


apa la dia sedang fikirkan ek...mmmmmmmm..posing tak boleh belah...nak kata kucing betina bukan...ni kucing jantan...bergaya macam kucing betina je...huhu...pikir comel la tu...tapi bila tengok dengan bersungguh-sungguh seperti kucing ni memikir sesuatu je kan...huhuhu..apa la agak nye........................





PUAK YAHUDI PUN TAK BUAT MACAM TU LA....




Assalamualaikum semua....

pagi2 lagi MK da terbaca pasal mayat bayi di dalam beg wanita...apa da jadi zaman sekarang ni..mereka dah hilang tanggungjawab ke...mana pergi kasih sayang kita terhadap orang lain..mana perginya belas kasihan kita ni...sedih MK tengok..bayi yang tak bersalah jadi mangsa...try la fikir sikit...

kalau mayat kita kena buang macam tu..apa perasaan kita ha..ha tahu pun rasa terhina..tapi bila kita buat dekat bayi tu kita takde pulak nak fikir cam tu pulak kan...bayi tu pun manusia jugak la...silap hari bulan bayi tu la yang menyebabkan kita masuk neraka tau...itu pun kalau kita takut kan neraka la...tapi kebanyakan yang buat macam tu maybe kita tak percaya neraka la kan..tak pe nanti bayi tu akan tunjukkan jalan ke neraka kepada orang2 yang telah membuang mereka...baik kita bertaubat cepat...sakit weiii seksaan Allah....bayangkan kesakitan tu kita kena tanggung berulang2...pedihhhhhhhhhhhhh!!..

jari-jemari MK semakin rancak menurut kata hati MK ni...hati MK nak cakap lagi ni..jari-jemari terpaksa jadi mangsa lagi..hehehe..sabar ek sang jari..sikit je lagi ni...lalala..

berbalik pada tajuk entry ni...MK bukan nya nak bangga2 kan orang yahudi ni...kita kena ambil benda yang baik..jangan memanipulasikan benda yang boleh memberi kebaikan kepada kita...itu da kira kita dari golongan yang rugi..betol tak???..hehe...yahudi ni sejahat-jahat dan sekejam-kejam dorang pun...dorang tak pernah pun nak merosakkan keturunan mereka tau...sebab dorang bukan jahil...dorang sangat mementingkan keturunan mereka..mereka sayang sangat akan keturunan mereka..dan mereka tidak bertindak kejam pun dengan puak2 mereka....kalau korang penah dengar kongsi dengan MK ek..so kita fikirkan la...

orang yang jahil je bunuh2 bayi ni sama macam zaman jahiliah dulu kan..semua bayi perempuan ditanam hidup2..kononye tak nak malu la kan dapat anak perempuan....selepas kedatangan islam segala nya berubah..martabat seorang wanita telah di jaga....so apa beza nya zaman jahiliah dengan zaman sekarang...nak hilangkan rasa malu, kita sanggup mengorbankan nyawa yang telah Allah pertanggungjawabkan kepada kita..adakah ini tidak sama dengan zaman jahiliah dulu.......jadikan la islam ini cara hidup..bukan sekadar agama semata-mata...islam ini sempurna sangat2..kita fikirkan la....

salam....

p/s : jangan berfikir demi nafsu tapi berfikir untuk mengatasi nafsu itu



10 BANDAR TERCEMAR DI DUNIA




10. Maputo – Mozambique


9. Moscow- Russia




8. Brunei – Darussalam


7. Baghdad – Iraq


6. Mumbai – India


5. New Delhi – India


4. Mexico City – Mexico


3. Dhaka – Bangladesh


2. Karachi – Pakistan


1. Lagos – Nigeria



sumber : http://www.cronixsoul.com/top-10-worlds-most-polluted-city/




MEMANG PATOT MENANG PUN




ini la video tempat pertama London Film Festival 2010 yang dianjurkan oleh MOFILM...

Kategori : Walls....

jom saksikan video ini.....romantik jugak...hehehe


Heartbrand Picture Book by Zach King


sumber : http://www.mofilm.com/std/119ae5



BERLAKI TAPI TAK BERBINI




-ni bukan cerita pasal rumah dan tangga, suami atau isteri atau romeo dan juliet....
-tapi cerita pasal lelaki dan lelaki..perempuan dan perempuan..hehehe...

korang semua apa khabar???sihat tak??lama gak tak update belog ni...jiwa resah je lau tak update..tu yang rajin ni nak taip entry..hehhe...tapi tak de pun panjang sangat entry ni...sedang2 je..hehehe..

korang pernah dengar tak lelaki kawin dengan lelaki..perempuan kawin dengan perempuan..pernah tak???mmm pernah kan..tapi kat sini tak tahu la kalau ada cerita cam ni...huhu...jauh kan la ek...huhu...so pe kaitan dengan tajuk entry ni pulak kan..huhu..

ok camni..............................

bila lelaki kawin dengan lelaki jadilah ia berlaki tapi tak berbini...betul tak???hehe...

bila perempuan kawin dengan perempuan jadilah ia berbini tapi tak berlaki...hehehe...

ha cam tu la entry MK kali ini...senang je kan nak paham...tak susah pun...lalalala..

tak boleh nak letak gambar la...tak baik aibkan orang...hehehe...tapi kalau korang jumpa mereka yang begini gelarkan je dorang macam tajuk entry dekat atas ni...lalalala...

p/s : Kemarahan Allah mengatasi belas kasihan-NYA



YAHUDI : KEBETULAN ATAU MANUSIA SENDIRI (2)




Assalamualaikum semua....

sori lambat update tentang cerita yahudi ni...hehehe...lau nak update cerita camni kena ada mood sikit baru feel nak taip..hehehe...tapi bagi yang tak baca lagi YAHUDI : KEBETULAN ATAU MANUSIA SENDIRI (1) boleh la klik kat SINI...ha yang mana da baca entry sebelum ni kita boleh terus kan membaca untuk entry ni...hehehe...

Ok...merujuk pada entry lepas MK akan cerita pasal PEMAKANAN puak yahudi pada entry kali ni....jom kita lihat macam mana puak yahudi ni menjaga pemakanan mereka ek.........

Ok kita sambung dengan PEMAKANAN mereka...................

Dorang start jaga pemakanan sejak awal mengandung lagi..korang nak tau apa ibu2 mengandung ni makan..mereka makan kacang badam dan kurma bersama susu, dan untuk tengah hari makanan utama mereka ialah roti dan ikan tanpa kepala bersama salad yang digaul dengan badam dan berbagai jenis kekacang..wahh!! banyak nye kekacang dorang makan..tak kan dorang makan itu je???

Ok ni jawapan puak yahudi;

"daging ikan sungguh baik untuk perkembangan otak dan kepala ikan mengandungi kimia yang tidak baik yang dapat merosakkan pengembangan dan penumbuhan otak anak didalam kandungan."

Ooo patot la kita tak boleh makan kepala ikan..rupa-rupanya boleh menjejaskan otak...kira bukan budak2 je la tak boleh makan..ibu mengandung pun sama jugak..huhuhu..bila malam pulak mereka makan pe MK??..mm ok..malam pulak mereka makan ikan (hanya isi atau fillet) dan biasanya daging tidak akan ada bersama dimeja jika ada ikan, menurut mereka, campuran daging dan ikan tak elok dimakan bersama..lepas tu salad dan kacang adalah suatu kemestian, terutama badam.

ha ni la rupa badam tu..hehehe..


lebih kurang macam tu la....huhuhu..bila fikir balik patot la orang jepun bijak2 sebab mereka suka makan sushi...sushi kan semua dari ikan...betol tak???..kalau betol angkat tangan..hehe...Ha yang ni lagi satu…mereka akan memakan buah-buahan dahulu sebelum memakan hidangan utama..tapi kita diajar makan buah-buahan last sekali....sebab jadi pencuci mulut..tapi mereka lakukan kan sebalik nya pulak..huhu..tapi kenapa mereka makan cam tu pulak???..

ha ni jawapan mereka

"bila makan makanan yang berkarbohidrat (roti atau nasi) akan menyebabkan kita merasa mengantuk dan lemah dan payah untuk memahami pelajaran disekolah.."

oo macam tu ke..patot la MK selalu mengantuk masa sekolah dulu..huhuhu..terlebih makan nasi lemak...hehehe...

lagi satu pemakanan anak anak tadi cukup dikawal..mana tak nya..dekat sekolah tadika budak2 ni, mereka hanya makan buah-buahan bersama kacang badam, diikuti dengan menelan pil minyak ikan (code oil lever).menurut Dr stephen kanak2 yahudi telah menguasai 3 bahasa iaitu Hebrew, arab dan inggeris..mm banyak tu kan..MK tau bahasa melayu jehuhu..…bahasa inggeris sikit2 je..hehehe.. ha dan lagi satu dari kecik lagi kanak2 yahudi da dilatih bermain piano dan violin, lepas tu semua benda ni adalah suatu kewajipan..ish biar betul ni???kenapa pulak??menurut mereka bermain musik dan memahami nota notanya dapat meningkatkan lagi IQ kanak kanak dan sudah tentu bakal menjadikan budak itu bijak...

oo cam tu ke…dan MK nak sentuh pasal merokok pulak...


Di Israel, merokok adalah taboo, kalau korang datang rumah mereka untuk makan2 ke jangan la korang merokok..konfem korang kena halau keluar dari rumah..kalau korang nak merokok jugak korang merokok la dekat luar..huhu..aik kenapa pulak MK???..

ni jawapan mereka..

Menurut saintis di Universiti Israel ,siasatan menunjukkan nikotin dapat merosakkan sel utama pada otak manusia dan akan melekat pada genes, ini bermakna keturunan perokok bakal membawa generasi yang cacat otak ( bodoh atau lembab). Ini adalah Suatu penemuan yang dahsyat ditemui oleh saintis yang mendalami bidang genes dan DNA. Para perokok harap ambil perhatian. Tapi yang Ironi nya, pemilik pengeluar rokok terbesar adalah …….….… mmm korang tekalah sendiri..!huhu…

tapi mesti korang tak percayakan, betul ke merokok dapat melahirkan generasi bodoh atau lembap? Menurut DR Stephen ,beliau telah menemui beberapa bukti menyokong teori ini. Bukti beliau seperti berikut...

"Lihat saja Indonesia, jika anda ke Jakarta, di mana saja anda berada, dari restoran, teater, kebun bunga hingga ke muzium, hidung anda akan segera terbau asap rokok! Dan harga rokok? Cuma US$ .70cts !!! dan hasilnya?dan Anda fikirlah sendiri." itu la kata2 dari Dr Stephen..

mmm ok la...nanti MK cerita lagi pasal cara PENDIDIKAN mereka pulak ek...ilmu tak boleh di sumbat sekali harung...nanti hilang cepat..hehehe..thanx semua yang sudi baca info ni...salam




RUKUN NEGARA SEMAKIN DILUPAKAN




Assalamualaikum semua....

Rukun Negara??apa itu rukun negara??ha tak tahu??rukun negara adalah ideologi kebangsaan Malaysia..rukun negara telah dibentuk pada tahun 31 ogos 1970 oleh Majlis Gerakan Negara setahun selepas tragedi 13 Mei 1969..tragedi 13 Mei adalah satu2 nye tragedi berdarah yang berlaku di negara ini. tragedi ini juga telah mengancam dan menghancurkan ketenteraman dan perpaduan yang mana kita hidup berbilang kaum di Malaysia..dengan ada nye rukun negara ini, ketenteraman dan perpaduan rakyat Malaysia yang hidup berbilang kaum ini dapat dijaga sehingga sekarang..

tapi............................

adakah kita sudah lupa akan kewujudan rukun negara ini??anda baca anda fikirkan.....

jom kita terjah.....hehehe

MK : rukun negara ada berapa perinsip???
A : tiga kot......hehehe...tak ingat sangat la abang MK...last masa ikrar, masa dekat sekolah hari tu...huhu
MK : mmm yeke...ok....

tak pe jom kita terjah lagi......

MK : akak...akak...nak tanye sikit boleh??
B : boleh2...apa salahnya...silakan....
MK : boleh tak akak sebut kan rukun negara Malaysia??
B : Ok....akak try ek.....
" * Kepercayaan kepada Tuhan
* Kesetiaan kepada Raja dan Negara
* Keluhuran Perlembagaan
* Kedaulatan Undang-undang
* Kesopanan dan Kesusilaan "
betul tak ni???
MK : mmm betol2..(dalam hati) aik boleh pulak try2..huhuhu...

ok kita terjah lagi .......

MK : bang nak tanya sikit boleh...bila rukun negara dibentuk???
C : engak tau dong.....aku datang sini hanya untuk cari makan aja..
MK : sori2...salah terjah pulak..huhuhu

takpe2...jom kita terjah buat kali terakhir......

MK : adik tahu rukun negara tak???
D : tahu2...
MK : ok... adik tolong sebutkan boleh tak??
D : ok bang...adik nyanyikan ek....
" Negara ku,
tanah tumpah nye darah ku,
rakyat hidup,
bersatau dan..........................."
MK : adik ni bukan rukun negara...ini lagu negaraku la..huhuhu...(kecewa)....

Adakah kita semakin lupa akan rukun negara ini???adakah rukun negara hanya sesuai di kawasan sekolah sahaja???mmmm kita fikirkan lah bersama....

jom kita berikrar.........

Ikrar atau Rukun Negara

Maka kami rakyat Malaysia berikrar akan menumpukan seluruh tenaga dan usaha kami untuk mencapai cita-cita tersebut berdasarkan atas prinsip-prinsip yang berikut:

* Kepercayaan kepada Tuhan
* Kesetiaan kepada Raja dan Negara
* Keluhuran Perlembagaan
* Kedaulatan Undang-undang
* Kesopanan dan Kesusilaan

p/s : ini bukan fakta atau aota...tapi sekadar khayalan dan bukan khayalan kosong semata-mata...




APA PASAL KO PANDANG AKU MACAM TU..PELIK LA KO NI..




pe la masalah ko ni ek...tengok aku macam nak gadoh je..da kuat sangat ke???
^
^
^
^
^
^
^

ish ko ni nak kena ni...ko tengok aku da macam aku tak pakai baju je ni...huhu..
^
^
^
^
^
^
^
mmmm malas aku nak layan ko ni....
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
ish buat bodoh pulak dieeeee.......kan...
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
sakit hati aku..huhuuhu...
ni la die yang asyik usha aku dari tadi..lalalala..





MIINDA KHAYALAN KEKURANGAN GENG NI! MARILAH!




Lepak diBangku Kosong ada buat segmen mencari 30 blog baru...MK ni baru lagi..hehehe..apa lagi MK join la..hehehe


segmen ni khas untuk blog baru macam MK ni...atau pun follower mesti kurang dari 500 macam MK jugak..hehe..kalau korang nak join klik sini...tak pun korang pegi klik header kat atas ni..hehehe..senang je kan..hehehe..

MINDA KHAYALAN BUKAN BERKHAYAL KOSONG




KESAN KESOMBONGAN DAN KEANGKUHAN MANUSIA




Assalamualaikum semua...

korang sihat tak hari ni??da makan ke belum???kalau belum lagi..pegi la makan dulu..kalau nak tunggu MK belanja memang tak tau la lagi bila kan...hehe...

sedar dalam tak sedar, tak lama lagi kita akan berpuasa kan..sekejap je masa berlalu...huhu...apa pun...hari ni MK nak kongsi dengan korang pasal peristiwa lama dan peristiwa baru...hehe...sekadar peringatan kepada kita sebelum kita menempuhi bulan puasa yang penuh berkat ni...mudah-mudahan bulan ramadhan tahun ini lebih bermakna dari tahun2 sebelum nya...

ok...kita mula dengan peristiwa KARAMNYA KAPAL TITANIC...


seperti yang kita semua tahu...kapal titanic adalah kapal yang paling mewah dan paling selamat di zaman nya..menurut pakar pada zaman titanic tu, kemungkinan besar kapal titanic untuk karam adalah sangat kecil...mungkin 0.1% kot..hehe..tapi sangat kecil la kemungkinan tu...berapa peratus tak tau la kan...hehehe...di sebabkan kesombongan dan keangkuhan mereka pada zaman itu la menyebabkan Allah yang maha berkuasa menidakkan segala kemungkinan yang mereka yakin kan tu...pada pelayaran pertama sahaja Allah telah menunjukkan kekuasaan NYA dengan menengelamkan kapal titanic dan dianggarkan beribu-ribu nyawa telah hilamg...

peristiwa seterusnya bangunan WTC New York telah rebah ke bumi...


bangunan ini juga telah dibangga-bangga kan oleh para pereka2 pada zaman pembinaan nya..mereka dengan angkuh mengatakan bahawa bangunan ini adalah bangunan yang paling selamat di dunia dan tidak akan runtuh atau rebah ke bumi walau apa pun bencana yang menimpa...tapi jangkaan mereka meleset sama sekali...bangunan tu akhirnya mencium bumi dengan rakus sekali setelah dirempuh oleh kapal terbang sahaja..ini menunjukkan Allah telah menengelamkan sifat keangkuhan mereka hanya dalam sekelip mata sahaja..dan sampai sekarang mereka masih takut akan peristiwa ini kerana Allah telah mencampakkan ketakutan dalam hati mereka...

peristiwa yang terbaru adalah KERETAPI PALING LAJU di negara china di sambar petir..

mereka juga seperti golongan di atas...bangga dengan ciptaan mereka..mereka terlampau yakin dengan kelajuan kereta api yamg mana mereka anggap kereta api terpantas di dunia..tapi ciptaan mereka tidak sama sekali dapat mengatasi ciptaan Allah...panahan petir telah mengalahkan kelajuan kereta api ciptaan mereka...


WENZHOU, China - Sekurang-kurangnya 35 orang terbunuh apabila dua kereta api berkelajuan tinggi berlanggar di timur China kelmarin. Kemalangan tersebut yang turut mencederakan 210 penumpang merupakan nahas terburuk pernah melanda perkhidmatan kereta api China sejak 2008. Insiden itu berlaku apabila sebuah kereta api berkelajuan tinggi merempuh sebuah kereta api lain yang terhenti di atas sebuah jambatan dekat sini, sekitar 1,380 kilometer ke selatan ibu kota China, Beijing. Ketika kejadian, kereta api pertama kehilangan kuasa akibat dipanah petir sebelum ia dirempuh sebuah kereta api peluru yang bergerak di belakang kenderaan itu. Anggota-anggota pasukan penyelamat memasuki bangkai empat gerabak yang terjatuh ke bawah jambatan dalam usaha mencari mangsa-mangsa yang masih hidup.Menurut agensi berita Xinhua, pihak berkuasa China menghentikan 21 perjalanan kereta api selepas kemalangan tersebut berlaku yang turut mengorbankan dua warga asing. - Reuters.

kesombongan dan keangkuhan adalah milik Allah..perkara ini telah disebut didalam hadis dan Al-quran....

Al Isra’ {17}:37

"Dan janganlah kamu berjalan di muka bumi ini dengan sombong, karena sesungguhnya kamu sekali-kali tidak dapat menembus bumi dan sekali-kali kamu tidak akan sampai setinggi gunung."
hadis riwayat muslim :

Keagungan adalah sarungKu dan kesombongan adalah pakaianKu. Barangsiapa merebutnya (dari Aku) maka Aku menyiksanya..
Hadis Riwayat Ahmad:

Barangsiapa membanggakan dirinya sendiri dan berjalan dengan angkuh maka dia akan menghadap Allah dan Allah murka kepadanya..

p/s: jangan la kita bersifat sombong, walaupun kita hanya sombong dan angkuh kerana mempunyai kecantikkan dari segi rupa paras sahaja..ingat la kita hanya meminjam kecantikan itu dari Allah....ini adalah peringatan yang nyata dari Allah untuk orang-orang yang berILMU




BEN ASHAARI TANYA BERANI KE KRITIK BLOG AKU ?




Assalamualaikum semua...


ha Abg Ben buat segmen lagi ni...tapi kali ni segmen peda sikit...segmen kutuk megutuk tau pun name yang lagi sopan dipanggil kritik-mengkritik...hehehe...ha ni la peluang aku nak tau belog aku ok ke tak...hehhe...orang yang berani je boleh join segmen ni tau...hehehe..


ha korang berani tak...kalau berani sila kan la ek join segmen ni di sini... tak pun korang boleh klik header Abg Ben ni..hehehe..

selamat mengkritik.................




AIR TERJUN BERGERAK KE UDARA???




Assalamualaikum semua....

bukti keagungan Allah ada di mana-mana...kita perlu mencari dan terus mencari supaya kita selalu akan ingat tentang kekuasaan Allah dan tidak lalai dengan kehidupan didunia ini..tiada kuasa lain yang mampu membuatkan air terjun bergerak keatas melainkan kuasa yang MAHA BERKUASA iaitu ALLAH...ini adalah mesej dari Allah yang tiada satu benda pun yang mampu mengatasi kekuasaan-NYA..peristiwa in berlaku di Australia..

SYDNEY - Satu kejadian ganjil berlaku di Sydney apabila air terjun didapati bergerak ke udara akibat tiupan angin yang kuat pada minggu lalu. Kejadian yang ganjil itu berjaya dirakamkan menerusi kamera dan ia kemudian disiarkan di You Tube. Air terjun itu tidak turun dari kawasan tinggi seperti kebiasaan. Apa yang terjadi ialah air terjun itu dipaksa angin bergerak ke udara. Kejadian itu berlaku akibat tiupan angin kencang yang melanda kawasan air terjun tersebut sehingga mencecah 120 kilometer sejam. Seorang penyelidik mengenai perubahan cuaca dunia sebuah pertubuhan bukan kerajaan Oxfam, John Magrath berkata, Bumi menyampaikan satu mesej kepada kita. "Mesej itu ialah cuaca keterlaluan akan menjadi satu kebiasaan," katanya. - Agensi




BERTUKAR WAJAH




assalamualaikum semua....

setelah mengambil masa yang agak lama semalam...patot nya hari minggu pegi dating dengan aweks...tapi ni dating dengan belog..hakhak...tapi tu la kenyataan nye..hehehe..sape tak sayang belog sendiri weiiiiii...hehehe...setelah berpeluh2 menbanting tulang...bekerja keras sekeras kerasnya dengan sanggup mengadap pc sampai mata berair..mandi tak basah...makan tak boleh nak habis..ni la bahana bila da ada belog ni....hehehe..ini la padah bila hati sering kali berubah-ubah..hehehe..jangan ikut perangai camni tau..hehe


WALAUBAGAIMANAPUN usaha MK berjaya jugak...hehehe....ni la wajah baru MK...kunfu panda tetap dihati...tak kan ku buang walaupun badai gelora ku patot tempuhi...hehehe..ayat tak boleh blah..huhu...oleh kerana wajah lama agak suram atau malap dan sewaktu dengan nya...hehehe...rasanye la..tak tau la hang pa tengok cam ne lak kan...tapi kali ni MK nak merubah suram kepada lebih ceria dan mengkhayalkan...hehehe...[khayal ke??] dan sekarang ni la hasil nya..hehehe..apa macam ok tak wajah baru Belog MK ni..lebih berseri atau................................mmm komen sikit boleh???...bukan ape, niat dihati ingin memperbaiki sikit kekurangan yang ada...hehehe...bagi yang tak pernah tengok belog MK lagi..ni MK bagi bahan rujukan sikit...hehehe...


ni header lama.....
ni header baru...


p/s MK: musim untuk berubah..hehehe




[AHAD]: MAHER ZAIN-INSYA ALLAH




apa khabar semua...hehehe...bosan tak hari ahad ni??

kalau bosan............................

jom la lepak kat blog MK minggu ni..kita layan lagu insya allah nak tak???jom la teman kan MK ek..bosan jugak ni nyanyi sorang2...hehehe...lau ada korang baru la meriah sikit..hehehe...jom la...................

korang boleh buat memek muka masing2 ek macam cikgu shida tuuuuuuuuuu..hehehehe..oppppsss..tapi ingat ..kena ikut lagu tau.....kalau lagu jiwang jangan pulak korang buat memek muka ganas pulak...hehehe....da bersedia ke???ape lagi jom la layan.............



MARAH TAK SEMESTINYA BENCI : DIAM TAK SEMESTINYA SUKA




Assalamualaikum semua....
budak zaman sekarang ni cam ni la...bila marah sikit cakap kita benci kat dorang la..marah sikit cakap kita tak suka kat dorang la..marah sikit lari dari rumah la...yang lagi MK menyampah baru nak buka mulut da sentap..budak2 zaman sekarang...ntah pape ntah...tak cekal hati betul..huhuhu...tampow kang nk???hehehe..



BAHANA CERITA EPISOD




di luar sudah gelap tapi bilik ku masih terang di sinari cahaya yang datang dari monitor bersize 18.5 inc..mmm kembali lagi aku mengadap komputer ini yang masih kaku tidak berkata apa selama aku memilikinya..adakah aku hanya syok sendiri???..atau layanan aku tak disenaginya??...masih belum terjawab lagi persoalan ku ini hingga sekarang..hendak ku paksa tak sampai hati..mmm biar lah hanya dia sahaja yang mengetahui..aku hanya boleh berprasangka baik terhadap dirinya.. aku akan tetap setia menunggu sehingga mata ku terpejam sendiri...



INI MEMANG MENARIK: PASTI KORANG TERTARIK MACAM MAGNET




Assalamualaikum semua...

ha pagi2 ni korang buat pe ha...da sarapan ke belum ni...pe???belum lagi..ish2 korang ni..nnti lemah badan tu la kalau korang tak makn..hehehe...tapi tak pa...MK akan saji kan kat korang sarapan pagi MK ni..hehee..mudah-mudahan korang kenyang..hehehe..lau tak kenyang jugak..korang berkhayal la pagi2 ni kat entry MK ni..pasti hilang lapar..hehehe..jangan risau MK belanja..hehehe




BILA MALAM JE TAKUT..BILA MALAM JE TAKUT..NTAH PAPE NTAH..




malam ni MK tak boleh nak tido lelap..bukan sebab takut ke..ada rasa orang ganggu ke..dengar bunyi pelik kat luar ke..eh MK ni...berapa banyak "ke" da..huhuhu...




SARAPAN PAGI DENGAN DURIAN




alhamdulillah..............................


hari MK kena bangun awal lepas tu kena pegi pasar lak...hakhak..malas2 MK ni pun MK terus kan niat nak pegi tau..sayang mak la kata kan....bukan sayang isteri je tau..hehehe...eh lupa MK tak kawin lg la mana ade isteri lagi..huhuhu...tapi bukan MK yang beli ikan2 ni...mak MK yang beli..MK hanya folo2 je..hehehe..setakat nak jadi bodyGuard boleh la..mana tak nya MK tahu ikan keli,ikan jaket,ikan kembung..ha tu je..huhuhu..kalau ikan lain memang tak dapat la de...hakhak..agak2 da penuh tangan MK ni..MK pun ajak la mak MK balik..lau tak cakap memang sampai sekarang tak balik lagi la jawab nya..hehe..perempuan lau da shopping tak dapat la MK nak jawab...korang fikirla sendiri..hehehe....sakit doh jari jemari MK pegang ikan berkilo kilo2..rosak jari MK yang halus mulus ni...hehehe....

tiba2...................



BEN ASHAARI CARI BLOGGER BARU JER




Assalamualaikum semua...

ha tu dia abg Ben buat lagi segmen...hehehe...kalau korang nak join..jom klik header abg Ben ni..hehehe..cepat2...kul 9 malam ni da nak tutup...cepat klik header abg Ben..


kalau korang rasa blog Mk layak di follow...korang follow je...jangan segan silu nak follow ek..hehehe..korang kan suka berkhayal..so blog ni la medium tuk korang berkhayal..hehehe..


KHAYALAN korang TANGGUNGJAWAB MK...hehehe..

salam...



FOLLOWER KE-123




assalamualaikum semua...


harini MK nak bagi tau kat korang semua....pasal follower bertuah ke-123 bagi blog MK...memang bertuah la follower ni...hehehe..tahniah kepada ArulchelseA sebab menjadi follower betuah MK...disebab kan beliau bertuah...MK nak letak beliau dalam bloglist MK...hehehe..lau korang nak kenal dengan beliau...jom kita klik sini tak pun klik header beliau....mane tau korang pulak yang bertuah lepas ni lepas da kenal follower bertuah MK...hehehe..tapi korang jangan taksub pulak...hehehe...



YAHUDI: KEBETULAN ATAU MANUSIA SENDIRI




Assalamualaikum semua..

Korang semua kenal yahudi tak???mm mesti la korang kenalkan..dia la zionis dia la pemusnah islam..tapi korang penah tak mengenali dorang lebih dari itu..mesti tak kan..sebab korang rasa dorang jahat dan tak perlu tahu tentang kehidupan dorang lagi..betul tak??..tapi korang silap..korang kena pelajari dari mereka apa yang mereka lakukan sejak mereka dari kandungan lagi..patot la puak yahudi atau yang korang panggil zionis ni tak dapat dinafikan yang puak yahudi ni bijak..sebab ramai cendikiawan berbangsa Yahudi, dari segala bidang, Engineering, musik, saintis dan yang paling hebat ialah bidang perniagaan, dimana ia memang paling tersohor di dunia..mana tak nya.. Hampir 70% perniagaan di dunia dikuasai oleh kaum Yahudi..mmm banyak tu kan..bijak betul dorang ni kan..tapi adakah ini kebetulan atau usaha manusia itu sendiri..hmmm(fikir jap)..




123..NO BERTUAH TU..HEHEHE




assalamualaikum semua...


ha sape la yang akan dapat no follower ke -123 bagi blog MK ni ek...mmm jom kita tunggu dan tengok sapa yang bernasib baik tu..hehehe..bertuah-bertuah...hehehe..tu yang MK mampu ucapkan...hehehe..pape pun MK berterima kasih la kepada semua follower2 MK yang sudi follow MK ni...MK terharu sangat...hehehe...yela baru berkecimpung dan berjinak2 dalam dunia blog ni baru 10 hari..arini la ulang hari bg MK...hehehe...tak sangka lak ada gak yang sudi follow MK..walaupun MK nye blog ni tak seberapa pun input and output nya...hehehe...dan sekali lagi...

TERIMA KASIH KEPADA KAMU SEMUA YANG SUDI BERI SOKONGAN KEPADA MK...



Aku Blogger Baru La Bang!




Assalamualaikum semua....


korang nak join tak segmen ni?? nak join klik je header ni ek..hehehe..

tapi korang kena jawab soalan ni dulu..macam MK buat ni...



TIADA LAGI ALASAN BAGI MU..HEHEHE




Assalamualaikum semua...

korang sihat tak hari ni..ada dengar cerita pasal jepun juara dunia bola sepak wanita tak??ha tak de...ish2 kesian nye korang ni...hehehe...

tapi hari ni MK nak cerita pasal tiada alasan lagi...




JEPUN JUARA DUNIA SELEPAS MENEWASKAN USA




jepun telah melakar sejarah dalam permainan bola sepak setelah menewaskan kuasa besar dunia USA dalam perebutan piala dunia wanita..
jepun menang penalti 3-1 selepas jepun mengikat USA 2-2 sehingga masa tambahan..


sumber: http://www.espnstar.com/football/news/detail/item643550/Japan-win-World-Cup-on-penalties/



SEKEJAP SENYUM ..SEKEJAP MASAM..




Assalamualaikum semua...

ha ni baru POTRET MISTIK da...hehehe...





KO DAH GEMUK..HAKHAK..TU LA GATAL SANGAT..HUHU




ko da gemuk...hakhak...

yes da gemuk!!!!..hakhak..

MK bukan cakap pasal orang2 gemuk ok...huhu...korang jangan nak terasa lak...



SEGMEN MARI MENAMBAH FOLLOWER




jom la join..klik je header luna lanun ni..hehe

kat sini pun boleh..hehehe... blog Luna Lanun



PERINGATAN KEPADA BLOGGER YANG BERADA DI PERANTAUAN




Assalamualaikum semua...dan salam sejahtera..

korang semua da makan ke??lau belum pegi la makan dulu..tak kan la disebabkan entry MK ni korang sanggup tak nak makan pulak..nanti MK terharu sampai level 10 lak kalau MK dapat tau korang buat macam tu...huhuhu...

ok kisah ni masih panas , hangat dan masih dihangat kan oleh MK..hehehe..kisah ni tak da di mana2 media massa lagi..sebab ni bukan isu semasa tapi da jadi isu dua,tigamasa da..hehehe..ish ape yang MK membebel pulak ni..cepat la cerita MK oi...huhu..eh sori2..jangan marah MK ek..im soriiiiiii....



MANA NI..TAK NAMPAK PUN..KORANG ADA NAMPAK TAK??




Assalamualaikum semua...

korang ada nampak tak???ha nampak apa MK????entry ni bukan nya pasal budak hilang ke..pasal hanset hilang ke..tak pun widget follower hilang..hehhe..

tapi ni kisah pasal mana remaja2 yang sebaya dengan MK pegi..bukan pe..tadi MK ada pegi la kenduri arwah.wah baik nya MK..hehehe...tu pun sebab dekat depan rumah je..lau jauh pun MK tak pegi kot..hehehe..MK bukan la nak tunjuk baik ke...apa ke..sebab MK pun bukan baik sangat pun..poyo je lebih..hakhak..tapi ni hanya kisah yang MK nak kongsi je..



PLATYPUS: BUKTI KEAGUNGAN ALLAH




Assalamualaikum semua...

arini MK ada cerita tentang satu ciptaan Allah yang mana ahli sains sendiri tidak dapat merungkaikan tentang kategori mana perlu diletakkan mahkluk Allah ini..sejenis mahkluk yang dianggap MAMALIA tapi BERTELUR..pelik kan..mamalia semua beranak bukan bertelur...betul tak???..tapi semua itu benar..sapa pencipta nya???Allah la pencipta mahkluk ini..mulut nya pulak menyerupai PARUH seperti BURUNG dan mempunyai kaki BERSELAPUT macam KAKI ITIK tu tau kan...hehehe..Mahkluk Allah ini pulak mempunyai RACUN (da macam ular la pulak kan) dan meninggalkan telur nya di dalam lubang seperti REPTILIA..Mahkluk Allah ni tak pernah mengalami perubahan sejak ia wujud pada zaman DINOSAUR..Mahkluk Allah ini adalah binatang zaman DINOSAUR yang masih sempurna (sempurna; dia tak da perubahan dari segi fizikal sejak di lahir kan..hehehe) dan hidup pada hari ini..SUBHANALLAH...ungkapkan la perkataan SUBHANALLAH bila kita berasa takjub dan pelik dengan ciptaan Allah...wah MK berceramah la pulak...hakhak...MK nak berkongsi info je...hehehe...jom kita mengenali ciptaan Allah ini.......



KEPADA BLOGGER PEREMPUAN: NAK TANYA SIKIT BOLEH??




ni entry pendek dari MK..
MK ade satu persoalan yang berlegar2 dan berjalan2 mengelilingi akal fikiran MK ni sampai MK susah nak tido mlm ni..hehehe..
MK nak tanya sikit kat korang yang mengaku korang ni warga perempuan, wanita dan yang sewaktu dengan nya..hehehe
betul ke ada satu benda yang korang tak suka dan tak boleh nak suka dan tak berapa nak suka bila orang tanya.............



BEN ASHAARI dan SEKOLAH




macam2 benda MK lalui kat sekolah...tapi paling menarik dalam kategori menarik bila beg sekolah melayang dari tingkat 4..bedebuk!!!!!! jatuh ke tanah...sakit beg MK tau...ni la gara2 tak nak masuk class fizik..ok kira mase yang di ambil oleh beg untuk sampai ke tanah..hehehe...nak join klik header abg ben kat bawah ni...jom join....


korang jugak boleh klik kat sini BEN ASHAARI dan SEKOLAH




TANYA TEMPAT PUN BOLEH KENA CINCANG?? TAKUTNYA MK




Assalamualaikum semua...

ha korang percaya tak kat MK ni...percaya la ek..hehehe..

ha MK terjumpa satu artikel pasal entry ni..kejam siot...tanye pun kena cincang..lau kat sini orang yang tanya yang kena ragut..tapi tempat lain orang yang tanaya pulak kena cincang..orang kata malu bertanya sesat jalan..tapi ni lain pulak jadi nya..huhuhu...MK nak kita sana2 layan cerita ni kejap ek....



TAK GUNA HIDUP 1000 TAHUN ???? YEKE???




Assalamualaikum semua...

ha tak guna hidup 1000 tahun..kenapa MK????

ha korang pasti nak tau kan kenapa...

ok..MK nak kongsi pendapat sikit..tak tau la kalau korang setuju atau pun tidak..ok MK nak tanya ni...BERAPA banyak kebaikan yang korang da buat sejak korang lahir dan menjerit kuat2 lepas nampak dunia yang terang ni ek..hehehe..mesti la banyak kan...sampai korang tak terfikir berapa kan..betul tak??.hehehe..Alhamdulillah sebab banyak kebaikan yang korang da buat...korang terus kan tau...jangan sesekali terfikir nak buat jahat..buruk padah nye..

cerita pasal jahat ni pulak..mmmmmmm( MK nak fikir jap )...mmmmm...haaaaa......



MAK Oi...GELI MK TENGOK..MEREMANG BULU-BULUAN




Assalamualaikum semua.....

huh!!! penat MK tunggu baru dapat update blog ni..=(
tapi orang kate time2 cam ni la banyak reader..betul ke??

mm ntah la..tp time camni la MK banyak benda nak kongsi dengan korang..hehehe..

ok..kali ni MK nak wat uji kaji sikit kat korang pasal korang ni fikiran POSITIF atau NEGATIF..hehehe..

MK nak kongsi satu gambar ni...tapi ni bagi yang berani nak tengok la..
yang tak berani tak disaran kan tengok..kang pengsan lak..
MK duk jauh tak dapat la nak tolong korang de...hehehe..

ok...1st time MK tengok MK kate ape ni...pas tu meremang la bulu kat badan MK ni..tu pun kalau ada bulu..hehehe..
mmmm nak kate seram tak da la seram pun....tapi..............mmm korang tengok la sendiri...



KORANG PULAK TENGOK..MK NAK TERMUNTAH LAGI NI..




wekkkkkkk...wekkkk.....

MK da pening ni..da brape kali da MK muntah2..
menyesal tengok gambo ni..lau MK tau tadi tak de la Mk gatal2 pegi tengok..
korang tengok gambo ni betol2..
perhatikan betol2..
mata jangan gerak2 kan...
tapi korang kene sedia kan bekas muntah la..hehe
takut korang yang akan termuntah lak pas ni..
da bersedia ke nak tengok...
.



RAHSIA GIGITAN CINTA




kisah nye bermula bila kucing meminta tolong..tolong!!...tolong!!..



SEGMEN KENALI BLOGGER SPORTING






ini rahsia tau..jangan bagi tau sape2 ek....hehehe


* Jantina : Lelaki
* Umur : 281 bulan
* Status : Bujang
* Tempat tinggal : Selangor

nak join klik header..



MENYINGKAP FILEM KL GANGSTER





assalamualaikum semua...

pe kabo..sihat????

ok arini MK nak menyingkap sikit pasal filem KL Gangster ni..korang mesti da tengok kan...berapa kali???...dua kali...tiga kali..atau empat kali..mmmmm...tapi betul ke korang da tengok ni...hehehe

tapi tak pe..MK da tengok 2 kali..hehehe...setiap filem ada message tersendiri dan pengajaran yang memberi impact yang besar pada diri seseorang..bila fikir2 balik ada satu pengajaran yang MK rasa kena fikir sejenak..ape kah itu...????heheehe



BLOG DI PERLUKAN !! SEGERA !!




ha jom la join..tak kan nak tengok je plak kan..jom2..

klik image ni cepat...


ape lagi yang nak tengok ni....



JOM TENGOK HAMSTER BERSENAM...MAI2!!!!




salam semua....

MK tak dapat nak tido la...
pe lagi godek2 pc la tengok cerita pe yang best sangat kat pc ni..last MK terjumpa lak video gelagat hamster MK ni..

jom tengok...


video

cam na...seronok tak pas tengok ni...huhuhu..
da2..g tido...tata



KULIT TERKOYAK NAMPAK SPIDERMAN




assalamualaikum semua..

ha pe lagi jawab la balik...hehhehe..[wajib tu]

balik dari interview td..MK ada la jalan2 kat dunia maya ni..jalan punye jalan punye jalan..MK teserempak la dengan satu gambo ni..menarik betol..tengok sekali macam real je..tengok dua kali pening kepala real sangat wootengok tiga kali rase nak share lak ngan korang semua...hehehe..

ni yang semangat wat n3 ni...hehehe..MK tak tau la lau korang da biase tengok..tp MK tak penah tengok lg...ha gambo yang MK jumpa tadi...

ni ha...tu dia..

mana-mana..tak da pun..

sabar la sat..ngah upload ni...hehehe..




SEGMEN MUDAH-NIZAM IJAM NAK PROMOTE HEADER ANDA




hiii blogger semua..MK nak join segmen nizam ijam ini..
haaa kalau korang nak join jugak klik la header nizam ijam dibawah ini..


ok...disebabkan MK ini blogger baru al maklumlah macam baby baru merangkak kn..heh:) ape2 pun ini lah header MK yg tak berapa cantik niiiii.....:) baru lg kn..kn..:)




CARI TEMAN HIDUP SAMPAI SESAT????




ape benda semua ni...ha...zaman sekarang ni macam2 kita bleh dengar kan..terjun bagunan sebab nak lari dari jabatan agama la...gantung diri sebab putus cinta la..itu la..ini la..pelik betol...yang lagi pelik buang anak merata-rata...ape benda semua ni...

tapi ni lagi best tak de kaitan dengan yang hidup atau pun yang mati...

ntah kenapa boleh tersesat pun aku pelik...agaknye ade sikap pelupa kot..hehehe..mesti korang tertanya-tanya pe la cerita nye kan..

ok aku akan cerita kan kisah benar ni...




PENCIL VS CAMERA BY BEN HEINE




bila mula-mula aku tengok aku teruja betol dengan hasil kerja dorang ni..aku nak jugak jadi cam dorang..kreatif dan inovatif..huhu...jom tengok hasil keje dorang ni...




kalau korang nak tengok lagi jom layan kat Pencil Vs Camera by Ben Heine



KaLau sUKe BoLeh LIKE...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Entri BusuK