Kisah ini di lalui oleh rakan blogger kita yang dikenali sebagai Meon..Meon???classic betol nama tu kan..dia ingin berkongsi mengenai kisah misteri di asramanya..nama asrama??nama asramanya mahu dirahsiakan oleh Meon atas sebab2 yang tidak dapat dielakkan..tapi bukan saja2 nak mengelak tau..


kisah meon bermula ini bermula bila dia di tawarkan ke sekolah asrama yang tak berapa nak penuh ni..[kira bukan asrama penuh la]..masa tu batch meon adalah first batch bagi golongan lelaki di sekolah itu..kenapa???sebabnya sebelum ni, sekolah meon sekolah golongan perempuan.. macam best je kan..

tapi setiap yang best pasti ada yang kurang menarik kan..dan kurang menariknya ia berkaitan dengan Asrama meon..walaupun nampak baru tapi keadaan nya nampak memang baru tapi keadaan sekitarnya menceritakan di sebalik kejadian yang baru..


" mmm..ini ke asrama aku???ada blok kembar dengan setiap satu masing2 mempunyai 4 tingkat..huh tinggi nya..tapi kenapa letak blok ni dekat pelusuk dunia pulak ni..keliling asrama penuh kelapa sawit..kalau malam mesti geiap gulita dan sunyi sepi nanti..takut boboy..tapi takpe..seberang dewan makan ada asrama perempuan la..weeee"

kata-kata meon selepas mengenal pasti keadaan asramanya..hanya sekitar 50 orang yang menginap di asrama tersebut..selebihnya duduk luar..[duduk luar ni makna lain nya duk rumah la..ulang alik..]..hanya 3 dorm sahaja yang dibukak ketika itu..dan setiap dorm di anggarkan 18 orang setiap satu..ini bersamaan dengan hanya 1 level je dibukak pada masa tu daripada 2 blok yang berkembar dan mempunyai 4 tingkat..

"meon...ingat pesanan mak ni..jangan lupa baca 3 Qul dan ayat kursi sebelum kamu tido..jangan suke cakap celupar..dan yang paling penting sekali jangan sesekali tinggal solat ek.."kata mak meon..

eh mana datang pulak mak si meon ni

"baik la mak..meon akan ingat kata2 mak"

"mak balik dulu ye nak..apa2 hal nanti meon telefon la mak nanti.."

"ok mak..ati2..assalamualaikum"

"waalaikumussalam anak ku"


mak meon berlalu pergi dengan kereta jenis iswara berwarna hitam..semakin lama semakin kecil kereta mak si meon di mata meon dan akhirnya lenyap di persimpangan di pintu masuk sekolah ..selepas menghilangnya ibu meon, meon pun pergi mengangkat barang2nya ke dalam bilik..bilik meon terletak di paling hujung level berhampiran dengan kawasan kelapa sawit dan di situ juga terletaknya tangki air bagi sekolah meon..

[bersambung]