Assalamualaikum semua...

ok...ni entri pertama aku di bulan november...aku nak mulakan entri di bulan november ni dengan satu kejadian alam yang mungkin nampak biasa bagi ahli sains..

tapi bagi orang seperti aku ni..kejadian ini sangat menakjubkan...mana tak nya..selalu aku tengok pelangi dekat Air terjun...lepas tu di langit lepas hujan..tapi kali ni..PELANGI MUNCUL PADA AWAN..

kalu aku kata pelik nanti ahli sains cakap ini perkara biasa..macam yang berlaku pada kejadian MOON HALO tu...

apa pun setiap kejadian yang berlaku adalah diatas kehendak Allah..

mungkin ini sebagai peringatan Allah kepada kita..

kerana Allah sangat sayang kepada kita..tapi kita yang sentiasa melarikan diri daripada disayangi Allah...

lihat gambar di bawah ni..indah kan ciptaan Allah..


ALOR SETAR - PELANGI PADA AWAN.....Pelik dan ajaib. Begitulah kejadian aneh yang berlaku di Jalan Sultanah Bahiyah kira-kira jam 6 petang, kelmarin.

Yuhanis Yaakob, 27, berkata, sewaktu kejadian dia sedang melihat pemandangan luar pejabat menerusi tingkap di bangunan pejabatnya di Kompleks Perniagaan Utama, Jalan Sultanah Sambungan.

“Sewaktu kejadian saya lihat cuaca seperti kebiasaannya, namun sedikit mendung seolah-olah hendak hujan lagipun sekarang musim hujan waktu petang."

[ sumber ]

kejadian ini bukan hanya sekadar untuk diperhatikan dan berasa takjub..tetapi merasa dan berfikir tentang kebesaran Allah yang mampu melakukan apa saja di luar pemikiran kita...