JASIN — Dua pelajar Politeknik Merlimau terbunuh dalam kemalangan jalan raya di kilometer 26 Lebuh Alor Gajah-Melaka-Jasin malam tadi, menurut Ketua Polis Daerah Jasin, DSP Che Suza Che Hitam.

Beliau berkata, mangsa Farah Nabila Sazali dari Parit Raja, Muar, Johor dan Mohammad Izuan Abdul Majid dari Mersing, Johor terbabit dengan kemalangan itu pada pukul 12.30 malam tadi.

Kedua-dua mangsa berumur 20 tahun yang menaiki kereta kancil meninggal dunia di tempat kejadian akibat tersepit selepas dilanggar kereta Proton Wira Aeroback dan Ford Laser dari arah belakang mengakibatkan kereta yang mereka naiki terbalik di tengah jalan, katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Che Suza berkata, siasatan awal mendapati kereta Proton wira Aeroback dan Ford Laser itu dikatakan hilang kawalan dipercayai dipandu laju.

Beliau berkata, pemandu dan penumpang kereta Proton Wira Aeroback cedera parah manakala pemandu kereta Ford Laser dalam keadaan kritikal.

Ketiga-tiga lelaki terbabit belum diketahui identiti dihantar ke Hospital Muar, Johor untuk mendapatkan rawatan manakala mangsa maut dihantar ke Hospital Melaka untuk dibedah siasat. — Bernama..

Al-Fatiha untuk mangsa..semoga di tempatkan dalam golongan orang yang beriman..

BERHATI-HATI LA KETIKA MEMANDU DI JALAN RAYA SEMPENA RAYA INI.. SEMOGA KITA DAPAT BERAYA BERSAMA ORANG TERSAYANG..