Assalamualaikum semua...

pagi ni hujan tak menjadi..terpaksa la aku bangun awal..nak tahu sebab apa aku bangun awal pagi2 cuti ni..cer teka..cer teka..

mmm diam je..tak dapat teka la tu kan..mmmm tak pe la...biar aku jawab..huhu..aku kan seorang pemuda yang rajin..hehehe..aku kena pergi pasar la..*rajin la sangat..da kena bising baru la nak pergi..huhu..memang pun da kena bising baru pergi..bukan apa baru meriah kan bising2 macam tu..hehehe..

tapi aku tak pergi kesorangan..aku pergi dengan awek aku yang telah menjaga segala makan dan minum aku selama aku hidup di dunia ini..huhu..*ayat skema beb....best wooo dapat awek macam ni...

ok..aku da melalut sikit dari entri ni..*bukan pe nak cerita sikit tentang kerajinan aku ni je..hehehe..kita kembali pada tajuk entri ni..ha yang ini aku kurang percaya sikit..sikit pun aku tak percaya..tapi aku terpaksa dan kena percaya jugak..sebab ini world punya..


korang nak tahu tak makanan paling sedap didunia apa???..KFC..mmm bukan..PIZZA..mmmm bukan..McD..mmm pun bukan...tak percaya kan???

dari apa yang aku baca harini kat sinar harian..MAKANAN PALING SEDAP DI DUNIA jatuh kepada....jeng jeng jeng..

makanan ni di pagi syawal memang glamour..silap besar la kalau tak de kan...nak tahu tak pe dia...ha ni dia...

RENDANG

kalau tak percaya korang baca berita kat bawah ni....

GEORGIA - Makanan paling sedap di dunia? Tentunya makanan yang baru sahaja kita nikmati semasa hari pertama Syawal tempoh hari, iaitu RENDANG.

Masakan tradisional kaum Melayu di Malaysia itu mengungguli senarai 50 Makanan Paling Sedap di Dunia yang diterbitkan agensi berita antarabangsa, CNN.

Lebih 35,000 undian diterima dalam tinjauan CNN selama dua bulan di laman sesawang Facebook yang berakhir, bulan ini.

Makanan lain termasuk asam laksa Pulau Pinang, sate, dan nasi goreng turut tersenarai dalam undian itu .

Selain itu, makanan Barat seperti burger keju, coklat dan ais krim juga dipilih sebagai antara makanan paling lazat di dunia tetapi apa yang paling membanggakan adalah, kesemua 10 makanan teratas dalam senarai itu datang dari negara Asia.

ha da percaya kan..hehehe..nak tahu sebab apa aku bold kan yang "selama dua bulan" tu..sebab nya dalam dua bulan tu jatuh nya bulan Ramadhan dan Syawal..mesti lah rendang menjadi pilihan pengundi kan..hehehe..tapi itu aku tak nak amik kesah..sebab Rendang memang sedap...lagi2 RENDANG KERANG..sedap wei...makkkk...nak rendang kerang harini boleh tak????.....