gambar hiasan

LEDANG: “Saya sangka saya berkhayal atau ia hanya suara kucing apabila terdengar sayup suara menangis, namun terkejut apabila menemui seorang bayi di dalam parit,” kata penoreh getah, Mohd Shuib Md Dasin, 53, ketika ditemui di Kampung Melayu Raya, Sagil, di sini, semalam.

Shuib mengimbau kembali penemuan bayi perempuan berkenaan ketika dia menoreh getah di kebunnya yang terletak bersebelahan ladang kelapa sawit, jam 9 pagi semalam.

Menurut Shuib, dia terdengar suara seakan-akan bunyi menangis tanpa henti lantas mendorongnya untuk menyiasat.

“Saya mencari dari mana suara itu datang dan selepas beberapa minit, bayi perempuan itu ditemui dalam keadaan bogel di dalam parit yang tidak berair dan kelihatan letih kerana menangis tanpa henti.

“Saya bergegas memanggil isteri dan kemudian membalut bayi itu dengan kain untuk mengelakkannya kesejukan sebelum memaklumkan penemuan kepada penduduk kampung supaya menghubungi polis,” katanya.

Sementara itu, Pemangku Ketua Polis Daerah Ledang, Deputi Superintendan Muhammad Salleh Abd Razak ketika dihubungi berkata, anggota di Balai Polis Sagil menerima panggilan telefon daripada penduduk memaklumkan penemuan bayi itu.

“Kami bergegas ke sana sejurus kemudian dan mendapati bayi berkenaan dalam keadaan sihat. Bayi itu dipercayai dilahirkan dalam tempoh kurang 24 jam sebelum ditinggalkan di kebun getah.


“Bayi itu dihantar ke Hospital Tangkak untuk pemeriksaan sebelum ditempatkan di wad bagi pemerhatian lanjut,” katanya.[sumber]

hantu tomyam : sehari sebelum raya pun ada orang buang anak lagi..pe nak jadi dengan masyarakat kita ni...sedih aku tengok..dah2 la tu..jangan lakukan kesilapan macam ni lagi..

ini berita yang kita tahu..yang tak tahu mungkin banyak lagi bayi yang jadi mangsa seperti ni..masyarakat dan pihak berkuasa perlu bersatu untuk membanteras gejala yang boleh merosak kan masa depan orang melayu..kenapa aku sebut orang melayu..sebab kebanyakkan yang melakukan benda ni adalah orang melayu..siyes aku tak tipu..hampir 99% orang melayu..

orang melayu beb..boleh dikata kan keseluruhan nya orang islam..sedih tak sedih la kan..tengok bangsa kita macam ni... :(